תוכן העניינים:
המשך "קרונה" – מסר מהבורא לכל יהודי לקראת ההכנה לגאולה. 15
"אומיקרון" – מה מסתתר באותיות מ"מסובב הסיבות" 16
כולנו רוצים גאולה – מה הפתרון? 26
רשב"י מנצח קליפת הנחש:
כידוע: אדם הראשון נתפתה ואכל מ"עץ הדעת" ולא נענש על עצם הנגיעה ב"עץ הדעת", אלא נענש על האכילה מ"עץ הדעת", שנאמר: "ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל", "לא תאכל" – פירושו שהאיסור הוא על האכילה מהעץ.
ויוצא מכך – שעצם החטא היה מקודם על ידי ה-שיניים שמוקדם לועסות את המאכל, והרי על עצם האכילה נענש האדם, .
וזהו: נ-חש אותיות חש – נ', לרמז: שהנחש חש ב-נ' שערי קדושה ולכן נתן עצה ל-חוה לפתות את בעלה – אדם.
נ-ח-ש ברמז שן בהיפוך שמו, כנגד החטא "עץ הדעת" באכילה ב-שן ובחטא "עץ הדעת" אדם הראשון פגם באותיות ו"ה בשם יהו"ה, והרי הנחש יעץ קודם ל-חוה שאדם הראשון יחטא באכילה מ"עץ הדעת".
היוצא שרק אדם הראשון נצטווה לא לאכול מ"עץ הדעת" אבל אמנם היו שנים שאכלו מ"עץ הדעת" – 1) נחש, 2) חוה.
המילה שנים לרמז שהחטא על ידי האכילה ב-שיניים ולא מהנגיעה עצמה ואמנם יתכן שנגיעה בעץ גם כן מפתה על האכילה מהעץ, אבל נגיעה אינו מוזכר במפורש שנאמר: "ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל", מהעץ אבל עיקר הקליפה הוא הנחש עצמו שרצה להכשיל ולכן רמוז ב-נ-ח-ש אותיות שן.
וזהו: שהאות הפנימית במילה נ-ח-ש עם אותיות ו"ה בשם יה-ו"ה יעלה לאותיות ח-וה, כי חוה על ידי עצת הנחש גרמה לאדם הראשון לחטוא עם ה-שן ולקלקל את אותיות ו"ה בשם יה-ו"ה.
נ-חש | נחש | 1) חוה, 2) אדם. | נ-ח-שו"ה |
חש – נ' | נ-ח-ש | שנים יחד. | ברמז: חוה |
ה-נחש, חש ב-נ' שערי קדושה. | ברמז:שן. | ברמז: שיניים. | חוה יעצה לאדם מעצת ה-נחש וגרמה לאדם הראשון לפגום באותיות ו"ה בשם יה-ו"ה. |
רבי שמעון בר יוחאי – הוא הראשון בעולם שניתן לו רשות מהשמים לגלות את סודות התורה ולהוציא את ספרי ה"זוהר הקדוש", ועד כדי כך שהשם יכול לומר דברים ב"מתיבתא דרקיעא" = ואינו רוצה לומר ומכבד את רבי שמעון לומר את הסודות ב"מתיבתא דרקיעא".
גדול כח סודות התורה לבטל אחיזת הנחש ולקרב את הגאולה ורבי שמעון כוחו לבטל לגמרי אחיזת הנחש כי על ידי סודות התורה עוסקים ב"עץ הדעת טוב" ללא אחיזת רע, "טוב" הוא הפנימיות שבתורה…..
ש-מעו-ן ברמז שן מתחילה לסוף, והרי גם נ-ח-ש ברמז שן בהיפוך וכיצד רבי שמעון מנצח הנחש ?
שן במילוי האותיות ש-ין נ-ון בגמטריא שמעון והרמז שרבי שמעון בר יוחאי מנצח ה-שן של נ-ח-ש, והטעם שלעולם ימצא התירוצים לכל על ידי הרמזים באותיות, כי הכל מושגח בהשגחה פרטית ומדוייקת והאותיות עצמם מעידות על עצמם, באותיות וכן במילוי האותיות וכו' נמצא שם השורש לכל, והשורשים הם הצדיקים ולכן רמוזים בשורש האותיות.
וכאן שין נון יקרא מילת ה-תיקון, כי לא מצינו תיקון לאותיות שן בלעדי מילוי אותיות שן כנזכר לעיל.
מובא זוהר הקדוש שאדם הראשון בחטא "עץ הדעת" פגם ב-כ"ב אותיות התורה, כ"ב =22 בגמטריא חטה = 22.
למעשה – כיצד רואים בהמחשה שאכן האותיות נפגמו ?
יש לחדש – כי הרי לאחר חטא "עץ הדעת" נוצר טוב ורע בהנהגת העולם גם טוב וגם רע והכל נכתב באותיות כי כל דבר שיש בעולם יש לו שם ואם לא היה מציאות של רע לא היה נכתב על האותיות כלל, נמצא שאם אדם הראשון לא היה חוטא באכילה מ"עץ הדעת" לא היה מציאות של רע ואז הרע לא היה נכתב באותיות ואז האותיות לא היו נפגמות.
בדוגמא כאן – שן בטוב = ש-מעו-ן וגם שן ב-רע נ-ח-ש, ומצינו שמילוי שן היוצא שין נון כמניין שמעון, חזקה לדבר שכח הקדושה מתגבר על כח הטומאה, וכן שין נון הוא מילת התיקון כי בלעדי מילוי זה לא מצינו תיקון שן בשם ש-מעו-ן וכשמצינו התיקון אף אותיות שן בלבד נתקנות.
אך הצדיקים הם תיקון לאדם הראשון ולכן הם מרומזים על תיקון האותיות וכך הצד של כח הקדושה גובר על פגם האותיות ונתקנים האותיות הקדושות.
שן | שן | מילת התיקון = מילוי אותיות שן |
ב-טומאה | ב-קדושה | שין נון |
נ-ח-ש | ש-מעו-ן | = שמעון |
נחש | שמעון | שן במילוי האותיות | אות ש' במילוי | אות נ' במילוי |
נ-ח-ש | ש-מעו-ן | ש-ין נ-ון = 466 | שי"ן | נו"ן |
ברמז: שן | ברמז: שן | שמעון = 466 | ש-מעו-ן ב-ן י-וחא-י | שמע-ון |
ומכיוון שלעתיד לבוא עתידים כל הקליפות להתכלות לגמרי מהעולם ובראשם הנחש, שנאמר: "והאלילים כרת יכרתון", וכעת בדור עקבתא דמשיחא שהנחש וכל הקליפות יודעים שהם עוד מעט כבר לא יהיו יותר בעולם ולכן הם מנסים להוציא את כל כוחות הטומאה שלהם להילחם חזק נגד הקדושה ולכן השם כביכול בדור עקבתא דמשיחא נותן ל-ס"ם את המפתחות של העולם ואומר לו תעשה מה שאתה רוצה בעולם ובכח מלחמתנו על הקדושה ללא שום יאוש השם לא יתננו בידי הס"א ח"ו, אלא אדרבא נוכל לגרום לסטרא אחרא להקיא ולהוציא כל מה שבלעה, שנאמר: "חיל בלע ויוקיאנו מבטן יורישנו אל".
כל עם ישראל מכל הגוונים והקשתות מגיעים לרשב"י הקדוש בכל ימות השנה, ובזמן האחרון לצערינו הרבה מונעים לפקוד את המקום הקדוש מאור עינינו וזאת מכל מיני סיבות שונות ומשונות שקראו בעוונותינו….
ה-נחש שיודע שעוד מעט כבר לא יהיה בעולם, לכן מנסה להילחם בעיקר במקום ציונו של רשב"י הקדוש כי רבי שמעון שהוציא ראשון את סודות התורה בכוחו לעקור את שורש הנחש ולכן הנחש עושה הכל והעיקר שלא יגידו שזה הנחש עצמו ולכן מתגלגל כל מיני סיבות שונות ומשונות להפרעה לפקוד המקום הקדוש ברוח התורה, ואנו תקווה שהכל יעמוד על מתכונתו בשלום ברוח התורה ונזכה לגאולה השלמה במהרה אמן.
אדם הראשון חטא באכילה מ"עץ הדעת" על ידי שקיבל את העצה שבאה מעצת ה-נחש, ובעקבות חטא "עץ הדעת טוב ורע" אדם הראשון גרם לכל ה-מוות שיש בעולם, כי נסתלק מ"עץ החיים".
וכנגד המוות שגרם אדם = 45 לעולם, ה-נחש בעוונותינו הרבים גרם מות ל- 45 לצערינו, כמניין אדם = 45, ודווקא ביום שמחת הרשב"י הקדוש, שעליו נאמר: "נעשה אדם נאמר בעבורך", "אדם" = 45.
הקוצים סובבים את השושנה
הקוצים – הם הקליפות, שסובבים את ה"שושנה" – את הקדושה.
ולכן מסביב רשב"י הקדוש יש הרבה מניעות מלפקוד את המקום הקדוש.
ורבי שמעון בר יוחאי "הכרית את הקוצים" – כרת את הקוצים שסביב השושנה ועל ידי זה – "והציל הלחוצים" – הציל את כל מה שלחוץ מאותם קוצים.
אמו של רבי שמעון שמה שרה, ש-ושנ-ה ברמז ש-ר-ה, ופנימיות האותיות ש-ושנ-ה ברמז ש-מע-ון.
"חיצוניות" אותיות שושנה | "פנימיות" אותיות שושנה |
ש-ושנ-ה | ש-ושנ-ה |
ש-ר-ה | ש-מע-ון |
"שושנה" – היא כנגד כללות – ה-"שכינה", ולכן "שושנה" נקראת מלשון נקבה ולכן שרה אמא של רבי שמעון רמוזה באותיות שושנה כנזכר לעיל, אך אביו יוחאי אינו ברמז שושנה כמו שרה מהטעם לעיל. .
מסר מהו 'אסון מירון'
המסר המקורי – 'אסון האינטרנט הביא חרון אף על העולם, השם פנה לצדיק שמבטל גזירות מהעולם ושאל – "אתה מוכן לקבל את האסון בהילולא שלך" ? והסכים ! ודבר קטן אצל הצדיק שווה דבר גדול במקום אחר'.
'אסון האינטרנט' – אנשים נפלו שם ל-נ' שערי טומאה וגרם להם להיות להיפך הגמור ממה שהם באמת כי מסתכלים וגם לומדים מאותם רשעים שבטומאה שהם קליפות מזוהמת הנחש.
אבל למרות הכאב והקושי העצום בעם ישראל, אותם 45 צדיקים כמניין גאולה = 45, כיפרו וביטלו את החרון אף על העולם ובזכותם התבטלה הגזירה מהעולם.
'חרון אף' – כנגד גזירת 'חרון אף' – נפטרו 45 מחוסר נשימה, 'חרון' = 263 כמניין הגרון = 263, שדרכו עוברת הנשימה, 'אף' = כנגד ה-'אף' שדרכו נשימת האוויר, מקודם הגרון עקב הלחץ העצום ואחר כך 'אף' שלא נשם בעקבות הגרון, ה"י.
'ודבר קטן אצל הצדיק שווה דבר גדול במקום אחר' – כשם שאדם עושה סעודה קטנה אצל הצדיק שווה יותר מערך סעודה גדולה מסעודה במקום אחר, כך הגזירה הנוראה הזו ברשב"י בצירוף יום הילולתו מבטלת 'חרון אף' על העולם שמבטלת גזירה הרבה יותר גדולה.
'במקום אחר' – הכוונה בכל העולם וזאת כי הצדיק מבטל גזירות מהעולם ולכן השם פנה לצדיק שמבטל גזירות מהעולם מקודם הגזירה כנזכר לעיל.
רמז למספר 45.
משה ואהרון אמרו: "ואנחנו מה וכו", "ואנחנו" – מרמז שהם כללות ישראל, מפני שבזכותם הייתה הגאולה הראשונה ממצרים,
וברמז: "מה" = 45 כמניין גאולה = 45.
ולענייננו:
"ואנחנו" = כולנו, ה-"חרון אף" על העולם, מתבטל על ידי, "מה" = 45 צדיקים.
ויהי רצון: שנזכה ל-גאולה השלמה – לגאולת עולם במהרה,
בזכות אותם "מה" = 45 צדיקים כמניין גאולה = 45.
רמזי "קרונה" –
הסוד בכל התהליכים מ"מסובב הסיבות".
המסר: התהליכים: | הגדר | הביאור | המסר |
קורונה | פירושו בשפת הליטנית"כתר". | "כתר" – דרכו "אור אין סוף"ומעל השגת אנוש. | בכדי שנדע שהכל הגיע מ"מסובב הסיבות" ויש לכך שורש מאור אין סוף ברוך הוא, בכדי שנתעורר בתשובה ,ויתקיים בנו: "כתר יתנו לך ה' אלקינו". |
חנויות שנסגרו ונפתחו | כנגד "מ"ב מסעות",שנאמר: "ויסעו ויחנו","ויחנו" רומז לחנויות. | עם ישראל בגאולה הראשונה ממצרים עברו "מ"ב מסעות", מסע אחר מסע, ובמילים אחרות כל מסע הבא שעשו, לגבי המסע הקודם כבר תיקנו וכבר אינו מקומם במסע הבא אחריו. | וכך משמים הקדימו לנו "מ"ב מסעות" לפני גאולה, שניה, על ידי שבכל פעם עשו הגבלה ועוד הגבלה, מלשון: "ויחנו" – שסגרו חנויות ומקומות מסויימים בזה אחר זה וחזרו ופתחו וחזרו וסגרו וכך היינו מוגבלים בכל פעם ממקום מסוים כעין מסעות."ויסעו"- רמז להגבלות שעשו בנסיעות ממקום למקום ואף באופן כללי המצבים גרמו לכך שנמנעו מנסיעות מסוימים. |
מ"ב מסעות כנגד.. | "מ"ב מסעות" כנגד 42 ימי החול. | נאמר: "שבע שבתות תמימות תהיינה", שהם – שבע שבועות שהם 49 ימים, שהם 7 שבתות, ובתוכם – 42 ימי חול, . | הדומה – ל"מ"ב מסעות" במדבר,וצריך לקדש את כל ימות החול שיוכללו גם כן בבחינת שבת, כי גאולה יום שכולו שבת והשבתות עצמם מקודשים כבר ולכן שבת נקראת – "שבת קודש". |
צורך חיוני | חיוני אותיותחיו נ'. | שתקדשו הכל, וחיו את נ' שערי הקדושה. | כי לאחר כולל שבע שבתות היוצא 49 יום, מגיעים ליום ה- 50 = לשורש נ', כנגד נ' שערי קדושה. |
מסכה | מסכה אותיות מס – כה וגם רמז הידוע לסתימת הפה מלשון הרע. | מס-כה, מס שמבקשת ה- שכינה הנקראת בשם כה. מובא בזוהר הקדוש שהפה הוא צינור אחד ולא יתכן להעביר דברים לא טובים בצינור שמברכים את השם וכו'… | מס = 100 , כנגד 100 ברכות, שתיקן דוד המלך ע"ה לברך בכל יום לביטול כל המחלות.כה – "כה תברכו את בני ישראל".לרמז – כשם שהכהנים מברכים אותנו בברכתם, אף אנו צריכים לברך לכבוד השכינה, בכדי להתברך מהשכינה שנאמר: "כה תברכו". |
המשך "קרונה" – מסר לקראת ההכנה לגאולה.
המסר: התהליכים: | הגדר | הביאור | המסר |
הגבלת שתי מטרים | כשיעור 4 אמות | בשבת אסור לטלטל לרשות הרבים.שנאמר: "שבו איש תחתיו" ונתנו חכמים שיעור 4 אמות ששם ישבות האדם. ולכן עושים עירוב סביב כל העיר – המושב ונחשב כל העיר לרשות היחיד, ששיעורו 4 אמות. | הרי בשבת אסור לטלטל לרשות הרבים, והרי גאולה השניה הוא יום שכולו שבת ולכן הקדימו משמים ענין שתי מטר לפני הגאולה. |
4 אמות כנגד | בגימטריא אבא 4 = 1 + 2 + 1 | לרמז – שהכל בכוונת והדרכת אבא שבשמים יחידו של עולם בבחינת "רשות היחיד". | כל המסעות שעברנו בימות החול בכדי שנגיע לשבת, לגאולה – שהוא יום שכולו שבת, והכל יהיה בהנהגת יחידו של עולם בבחינת "רשות היחיד".וכן 4 אמות כנגד 4 עולמות . לרמז שצריכים לקשר את ארבעת העולמות אלינו, ולייחד אותם, ועל ידי זה יוסר יניקת הס"א ויבואו העולמות לתיקונם וההנהגה תהיה בבחינת רשות היחיד . וכנגד – תיקון הניצוצות שנפלו מאדם הראשון אחרי חטא עץ הדעת אל 1) דומם, 2) צומח, 3) חי, 4) מדבר והשבת קודש מתוקנת ואינה צריכה בירור ולכן אסור לעשות מלאכה בשבת. |
"אומיקרון" – המסתתר באותיות מ"מסובב הסיבות"
אומיקרון | ההגדרה | התפקיד | ביאורים | המסר |
אותיות "אום" | "אום"שם אחד מתוך ע"ב = "שמות הקודש". | שם "אום" תפקידו לגשר בין העולמות | גישור בין העולמות פירושו – לחבר בין העולמות, כדוגמת גשר המחבר. | בורא עולם מרמז לנו לקראת הגאולה הקרובה ממש, שנתחבר אליו ושנגשר את הגוף אל הרוחניות וכך נעלה מעלה מעלה מעולם חיצון אל פנימי ולעוד עולם גבוה יותר מחיצון אל פנימי וכו' וכו'.גשר ברמז: גשמי רוחני ותפקידינו לגשר ביניהם. |
אות י' | י' ברמז יחוד . | ייחוד – לחבר בין כל עולם ועולם. ועצם החיבור מהעולם החיצון אל העולם הפנימי | לכל עולם ועולם יש עולם פנים ועולם חיצון המקיף אותו.עולם פנים:באיכות הרבה יותר מחיצון ומקרין אור לעולם החיצון.עולם חיצון:מקיף את עולם הפנים, ובאיכות פחות יותר. | רצון הבורא שנתחבר אליו באופן פנימי יותר, כל יהודי כפי יכולתו וכפי מדריגתו ייחד עם החיבור שמתחבר, שיעלה מעלה מעלה מעולם חיצון – אל עולם פנימי שהוא הרבה יותר איכותי וכך יעלה מעולם לעולם, "חיצון" ו"פנים" וכו' וכו'… |
אותיות'קרון' | 'קרון'פירושו כתר בשפת הליטנית. | "כתר" דרכו "אור אין סוף", ומחוץ להשגת אנוש. | "כתר" לשבר את האוזן, כמו כתר הנמצא מעל הראש ומחוץ לגוף. וכשם שהכתר חוץ לגוף האדם, כך כתר מחוץ להשגת האדם. | שנתחבר אל הבורא מדריגה… מדריגה… עד שנזכה למדריגת "כתר" בבחינת: "כתר יתנו לך ה", לקראת הגאולה הקריבה ממש, להביאנו אל למעלה מהשגתינו,ועל לעתיד לבוא נאמר: "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".ועקב שמסובב הסיבות סיבב את כל המהלכים האלו לקראת הגאולה, לכן הגיע הזמן להתכונן לגאולה ועיקר הגאולה בדעת כנזכר. |
מסר – אחרית הימים
סוריה – רוסיה
עם ישראל היקר זה הזמן להתבונן לפני הגאולה והמסרים דרך המילים עצמם.
כידוע היה בלאגן גדול ב-סוריה והרמז סור-יה שסר אותיות י-ה מסוריה וסר השגחת השם.
ואנו צריכים לבקש ולזעוק על גאולה ברחמים שכעת יש מתח גדול עם רוסיה שגורם לסכסוכים בין המדינות וכו' וזה הסימן לגאולה,
ויהי רצון: שנגאל ברחמים גאולת עולם.
רוס-יה אותיות סור-יה | |
סור – י"ה רוס – י"ה | פעמיים אותיות י"ה = יהיה |
רוס אותיות סור | יה-יה כנגד שם יהיה שיתגלה לעתיד לבוא. |
ועל לעתיד לבוא נאמר: "ביום ההוא יהיה הוי"ה אחד", שם הוי"ה יתהפך לשם יהיה.
ונאמר: "כי יד על כס י"ה, מחלמה לה' בעמלק מדור דור", כי עמלק שם את ידו על כסא ה' ומסתיר את האור הגדול.
כידוע לאחר חטא עץ הדעת הראשון נפרד מאחדות אלופו של עולם, כנגד אות א' – בגימטריא 1, וכשנפרד א' מ- א-דם נעשה דם – כל המלחמות שבעולם.
אך על ידי החיבור לאלופו של עולם מתחברים לאחד כנגד האות א' "נעשה אדם, לשבת על הכסא" שנאמר: "ועל הכסא דמות כמראה אדם" .
וכן אם סר אותיות י"ה מ-סור-יה וכן מ-רוס-יה נשאר האותיות סור בגימטריא המילוי של המילוי אות א'.
האות | א' | ||
מילוי | א | ל | ף |
מילוי דמילוי | אלף | למד | פא |
החישוב | 111 | 74 | 81 |
סך הכל | = 266 | ||
הגימטריא | סור = 266 קלקול = 266 = סור-יה – רוס-יה |
וכיצד יתוקן שם יהו"ה
וכידוע מהקבלה שאדם הראשון בחטא עץ הדעת פגם באותיות ו"ה בשם יהו"ה.
ויש לומר: שרק על ידי שיחזרו ישראל בתשובה שהרי תשובה הוא אותיות שבת ו"ה.
תשובה | תשובה |
שבת | ו"ה |
שבת עצמה לא נפגמה מחטא "עץ הדעת" ולכן שבת באותיות תשובה ו-שבת מרמז על גאולה יום שכולו שבת
וכן אותיות ו"ה בשם יהו"ה שיתוקנו על ידי התשובה.
סוריה הם מיוצאי ישמעאל החיים רובם במדבריות ובדיוק כך נאמר על ישמעאל: "והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו". .
פירש רש"י: "פרא אדם" – אוהב מדבריות, "ידו בכל" – לסטים, "ויד כל בו" – הכל שונאים אותו ומתגרים בו.
ויש לרמז: "יהיה" כנגד שם יהיה שיתגלה לפי הצירוף לעיל.
פרא בגימטריא סוריה.
וכנגד 'סוריה' – בני ישמעאל – כתוב שישמעאל "פרא" ומכיוון שכך אז הם נפרדים מאלופו של עולם כנגד האות א', ולכן הופרד א' משם א-דם ונעשה דם – מלחמות, ואז לאחר שנלחמו ביניהם הופרד מבני ישמעאל שהם "פרא" אות א' מ-"פר-א".
וכנגד 'רוסיה' – בני עשו כנגד פר דינים, מאחר שהופרד אות א' מ- "פר-א" נעשה פר דינים ולכן רוסיה אותיות סוריה ושניהם בגימטריא "פרא" כנזכר.
פרא | אדם | |||
פר | א | א | דם | |
פרא = 281 סוריה = 281 | יש "פר"דיניםשהם מבני עשו. | א = 1 אם סריםמאלופו של עולם, אז נפרד האות א' מאותיות פר-א ונשאר אותיות פר כנגד פר דינים. | א = 1 המילוי אלף כנגד אלופו של עולם. | כשנפרדים מאלופו של עולם כנגד א' = 1 ואז נפרד א' מ- א-דם ונשאר אותיות דם. |
מה הם הגזירות ברחבי הארץ:
בעוונותינו הרבים בכל פעם היה גזירה משמים על כל קהילה וקהילה בעולם ומשמים ממתיקים את הגזירה על ידי כמה קרבנות נבחרים מאותה קהילה שמכפרים על אותה קהילה ועלינו לדעת שאותם קרבנות שהיו בגלל עוונותינו מסרו עצמם למענינו להמתיק מעלינו את הדינים, ומלכתחילה וודאי שעדיף שלא יקרו דברים כאלו ח"ו, ויהי רצון: שהכל יתהפך לטובה ויהיו רק גזירות טובות וישועות לכל עמו ישראל ויכלו כל הקליפות מהעולם ללא שום תקומה.
משל: אדם אחד היה בספינה למטה ובא לעשות חור בספינה וחבירו אמר לו מה אתה עושה ואמר לו – מה אכפת לך אני עושה חור בתא שלי, וחבירו ענה – טיפש אם אתה עושה חור בספינה כולנו טובעים, הרי כולנו באותה ספינה, .
נמשל: כל יהודי חייב לקחת אחריות על עצמו להשתדל לקיים את תורת משה רבינו וללכת בדרך הישרה בעיני השם, בכדי שחלילה לא יעשה חור בספינה שכולנו נמצאים בה, וכן כל יהודי יקח אחריות על עצמו לחזק יהודים אחרים, למען שילכו בדרך הישרה ולא יעשו חור בספינה, והרי כולנו באותה ספינה ו"ישראל ערבים זה לזה" ולא שייך לומר פלוני עושה חור בספינה לעצמו, שנאמר: "האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף" .
הטוב הוא נצחי והרע חולף ועובר מהעולם, כי הטוב היה מעולם עוד לפני חטא "עץ הדעת" של אדם הראשון וכעת על ידי "עץ הדעת טוב ורע" גם הטוב מעורבב ולא יודעים מספיק לבחור בטוב באמת אבל לעתיד לבוא יכלה כל הרע והרשע מהעולם, שנאמר: "והאלילים כרות יכרתון" וישאר הטוב הנצחי, אז וודאי שכדאי לעם ישראל הקדוש שהם "חלק אלוה ממעל", שנאמר: "ויפח באפיו נשמת חיים", , לבחור דרכם תמיד בדרך הטובה והישרה ולחזור אל דרך השם שאין יותר טוב מזה שזוכה לקבל צלם אנוש בעולם הזה ובעולם הבא.
האמת מוכיחה את עצמה:
כידוע אברהם אבינו יצאו ממנו שני בנים: 1) יצחק = צדיק, 2) ישמעאל = רשע, וזוהי התחלה של צדיק שכנגדו רשע, כי "זה לעומת זה עשה האלהים", (קהלת ז' – י"ד).
יצחק מוכיח שהוא צדיק, כי צדיק עם האותיות בגמטריא יצחק.
צדיק | כולל 4 אותיות | יצחק |
204 | + 4 | = 208 |
ועוד טעם: שדווקא יצחק מרומז בו צדיק ולא אברהם אבינו שקדם אליו, כי ליצחק יש את אברהם ועל ידי זה יש התקשרות לצדיקים, מה שאין כן על אברהם אבינו נאמר: "אחד היה אברהם" , ולא היה קודם לכן צדיק כאברהם אבינו, ומובא מכתבי האר"י שהצדיקים שבדור הם מעלים התפילות, ויש לחדש: שלכן על יצחק נאמר: "ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב" , שהוא זמן אחר חצות היום וכידוע לחכמי הסוד שתיקן תפילת מנחה ותפילה זו מעלה את שאר התפילות, ולכן שמה מנחה, כמו מנחה שמביאים יחד עם כל קרבן.
למה נקרא שמו ישמע-אל שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע את אנקת העם ממה שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים, .
ואמנם הרע של ישמעאל שולט באפן זמני בעולם הזה ואפילו שהוא מצד הרע הוא אינו כלום והוא בשליחות השם לשרת את ישראל אם ילכו בדרך הישרה ואם חלילה יסטו מהדרך הישרה ויקלקלו מעשיהם ישמעאל מייסר אותם חלילה.
ונאמר: "זה השער להוי"ה צדיקים יבואו בו", , וכיצד שער הוא אותיות רשע, יש לחדש: כי רשע מונע מלהיכנס דרך השער הנכון ולכן שער אותיות רשע ובלעדי השם אין שום כח לרשע להסיט מהדרך, כי רשע בר"ת רבונו של עולם.
וכשם שהשם שמע את תפילת ישמעאל במדבר כשביקש מים להצלתו אף על פי שהמלאכים טענו שהוא רשע, השם שמע את תפילתו כי אמר שהוא היה צדיק לפי שעה ולכן ריחם עליו כפי אותה שעה וכך כל יהודי שירצה את קרבת השם ויתפלל מעומק ליבו ויכריז על גדולת השם בעולם, השם יקבל את תפילתו.
ורמוז בפסוק בטבלה להלן:
"שמע י-שראל" | "שמע שר-אל" | "שמע י-שר-אל" | "שמ-ע י-שר-אל" |
ישמע | אל | רש – | וגם רשע |
"יהו"ה" | "אלהינו" | "יהו"ה אחד" |
שיכריז יהו"ה | הוא "אלהינו" | ועל ידי הכרזה זו מתגלה שאכן "יהו"ה אחד". |
משם יהו"ה אין יניקת חיצונים. | מ-שם "אלהים" יניקת החיצונים, (ולכן מכריז ש-"יהו"ה" הוא "אלהינו" דהיינו – שאין אלהים אחרים. | נאמר: "זה לעומת זה עשה האלהים" נמצא שיניקת החיצונים משם אלהים, ולמרות כן בסוד הייחוד "אחד" שום דבר אינו נפרד מהשם, וזהו: "יהו"ה אחד", . |
מובא בכתבי האר"י ישנם י"ב שערים לתפילה ורק דרך שער אחד מהם נכנסים התפילות וכו', .
יש לחדש: ישנם – 12 מילים בפסוקים הראשונים ב"קריאת שמע": ב"שמע ישראל וכו" ו"ברוך שם וכו" שהם כנגד – 12 שערים.
פסוק ראשון: | פסוק שני: | סך הכל: |
1) שמע,2) ישראל,3) יהו"ה,4) אלהינו,5) יהו"ה,6) אחד. | 1) ברוך,2) שם,3) כבוד,4) מלכותו,5) לעולם,6) ועד. | כנגד 12 שערים. |
6 | + 6 | = 12 |
הכלל המילה הראשונה "שמע" היא העיקר שדרכה עובר שאר המילים.
מילוי אותיות שמע בגמטריא שער.
מילוי ש' | מילוי מ' | מילוי ע' | סך הכל | שער |
שין | מם | עין | שין מם עין | |
360 | + 80 | +130 | = 570 | = 570 |
לרמז: שדרך המילה "שמע" עוברים כל שאר המילים, כמו שרק דרך שער אחד מתוך י"ב שערים עוברים כל התפילות.
ולכן "שמע" כידוע בר"ת ש-חרית מ-נחה ע-רבית, כי רק דרך שער אחד עוברים התפילות ומילוי "שמע" בגמטריא שער כנזכר לעיל.
וקוראים "קריאת שמע" בתפילות ש-ח-ר-ית ו-ער-בית ורמוזים במילה שער ומנחה אינה רמוזה במילה שער ולמרות כן תפילת מנחה מעלה את כל התפילות ולכן מ-נחה רמוזה בפניות המילה ש-מ-ע.
ש-ע-ר | ש-ער | פנימיות ש-מ-ע |
ש-ח-ר-ית | ער-בית | מ-נחה |
כולנו רוצים גאולה – מה הפתרון?
תפילה כוללת על גאולה ותשובה.
ומיד לכתוב את המעשים הטובים.
מסר עצום לעם ישראל לפני הגאולה.
הגיע הזמן להתאחד עם ישראל עם בורא עולם ולזכות כל יהודי בכל מקום בעולם וככל שיזכו עוד יהודים בלחזק הטוב בשמים יכריעו את הכף לטובה ואין מצוה גדולה מזו שתשמח את בורא עולם מלהכניס עוד יהודי לתוך הגאולה שהיא לנצח נצחים.
אמרו הצדיקים שהגאולה תבוא בקרוב ממש, מכיון שיש הרבה יסורים והרבה גזירות שעוברים עם ישראל.
וכעת תלוי בנו הדבר, אם נתאחד ביחד בזכויות שלנו וכל יהודי ככל שיפיץ את הדפים הלאה שכרו גדול לנצח.
תפילה על הגאולה ובאותו הזמן לכתוב:
- את הקבלות הטובות גם בכתב יד "סור מרע ועשה טוב".
- ואפילו לכתוב את הדברים הטובים שכן עושה.
- לחזק את הדברים הטובים שעשה והזניח אותם, המטרה לאגד בעם ישראל כל נקודה טובה של כל יהודי ויהודי.
כולנו עם הקודש חביבים אצל הבורא אהבה אין סופית וכל יהודי הכי רחוק יש לו תקנה, כולנו היינו יחד בהר סיני וקיבלנו את התורה, וגם השומרי תורה ומצוות אף על פי כן יכתבו את הדברים הטובים שלהם לאחר התפילה על הגאולה, ומה שכותבים למטה האותיות פורחות ועולות למעלה.
עיקר תיקון העולם בהבאת הגאולה ואי אפשר לכפות על הגאולה שתגיע, ורק על ידי תשובה שנחזק את הטוב של ישראל, והתיקון בשורש "עץ הדעת טוב ורע" וכשיגבירו הטוב יסולק הרע ויבוא "עץ הדעת טוב" בלי רע. והעולם יחזור לתיקונו לשורשו ליותר טוב מלפני החטא של "עץ הדעת".
הרע = חושך ולא מסלקים חושך עם מקלות, רק על ידי
אור = טוב = תורה – קבלות טובות.
גאולה ותשובה בחרוזים:
לומר התפילה:
לקדושים אשר בארץ המה אראלים תרשישים:
אנא חזק חומה הבצורה – ומעווני תטהרני: לקדושים וכו':
אנא השב לכודי התקווה – לבצרון החומה: לקדושים וכו':
אנא לעמך ישראל פדה – ולגאולתך תקרבנו: לקדושים וכו':
אנא בן דוד משיחך גלה – ובית מקדשך בנה: לקדושים וכו':
כתוב בשורות הבאות את הנקודות הטובות שהכי מיוחד בך:
ובכך תהיה שותף בבניית בית המקדש.
וקודם לומר: לנשמתי יש יעוד בעולם ונבראתי לשמש את קוני במחשבה דיבור ומעשה.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
"קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראו באמת" – כל מי שיקרא להשם באמת, באותה מידה כך יהיה קרוב אליו.
בן מלך – כל מעשה טוב שתיקח על עצמך זה לטובתך הנצחית והשם יחזיר לך בטוב ומהטוב לעולם לא יצא רע.
נאמר: "יוצר אור ובורא חושך" , "יוצר" מלשון ליצור כי אור אתה עצמך צריך ליצור וליזום להאיר את החושך, "ובורא חושך" – זו ההסתרה בעולם החומרי ועל ידי העוונות אפשר לברוא חושך ולכן תיצור ותיזום ליצור אור הנשמה בעולם, כי "נר ה' נשמת אדם", .
כתוב במה תתחזק לקרב הגאולה, ונדרי זירוזין מותרים:
אמונה בהשם וקבלת הכל באהבה: __________________________________________________
קדושה וצניעות – שמירת העינים: ___________________________________________________
להשמר מלשון הרע ורכילות: _______________________________________________________
שמירת השבת: : _______________________________________
ברכת הנהנין וברכות בכלליות: ______________________________________________________
אהבת ישראל ודרך ארץ: ___________________________________________________________
תפילין ותפלה והתבודדות: _________________________________________________________
כוונת מצות ציצית וכו': ____________________________________________________________
לימוד תורה – סוד – פנימיות התורה: ________________________________________________
קריאת שמע לפני שינה ובזמנה: ____________________________________________________
כבוד חכמים והתקשרות לצדיקים: ___________________________________________________
חסד בכל יום: _____________________________________________________________________
נשאת ונתת באמונה: _______________________________________________________________
קבעת עיתים לתורה: _______________________________________________________________
ציפית לישועה: ____________________________________________________________________
תיקוני מ"ב מסעות:
הסגולה בשם ר' שמשון מאוסטרופולי והוסיף שיש נהגו לומר גם את תפילת אנא בכח, שגם היא מ"ב מילים, כנגד מ"ב המסעות של בני ישראל
שמות מ"ב מסעות (בצירוף ראשי תיבות "אנא בכח" וכו')
יכוון | 1 | א | 2 | ב | 3 | ג | 4 | י | 5 | ת | 6 | צ |
יאמר | רַעְמְסֵס | סֻּכֹּת | אֵתָם | פִּי הַֽחִירֹת | מָּרָה | אֵילִם | ||||||
יכוון | 7 | ק | 8 | ר | 9 | ע | 10 | ש | 11 | ט | 12 | נ |
יאמר | יַם־סוּף | מִדְבַּר סִין | דָפְקָה | אָלוּשׁ | רְפִידִם | מִדְבַּר סִינָי | ||||||
יכוון | 13 | נ | 14 | ג | 15 | ד | 16 | י | 17 | כ | 18 | ש |
יאמר | קִבְרֹת הַתַּאֲוָה | חֲצֵרֹת | רִתְמָה | רִמֹּן פָּרֶץ | לִבְנָה | רִסָּה | ||||||
יכוון | 19 | ב | 20 | ט | 21 | ר | 22 | צ | 23 | ת | 24 | ג |
יאמר | קְהֵלָֽתָה | הַר־שָׁפֶר | חֲרָדָה | מַקְהֵלֹת | תָחַת | תָרַח | ||||||
יכוון | 25 | ח | 26 | ק | 27 | ב | 28 | ט | 29 | נ | 30 | ע |
יאמר | מִתְקָה | חַשְׁמֹנָה | מֹֽסֵרוֹת | בְנֵי יַעֲקָן | חֹר הַגִּדְגָּד | יָטְבָתָה | ||||||
יכוון | 31 | י | 32 | ג | 33 | ל | 34 | פ | 35 | ז | 36 | ק |
יאמר | עַבְרֹנָה | עֶצְיֹן גָּבֶר | קָדֵשׁ | הֹר הָהָ֔ר | צַלְמֹנָה | פוּנֹן | ||||||
יכוון | 37 | ש | 38 | ק | 39 | ו | 40 | צ | 41 | י | 42 | ת |
יאמר | אֹבֹת | עִיֵּי הָעֲבָרִים | דִיבֹן גָּד | עַלְמֹן דִּבְלָתָיְמָה | מהָרֵי הָעֲבָרִים | עַרְבֹת מוֹאָב |
אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב"ג ית"ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר"ע שט"ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג"ד יכ"ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט"ר צת"ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק"ב טנ"ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג"ל פז"ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלֻמוֹת. (שק"ו צי"ת):
רמז לחלק משמות מ"ב מסעות
"מדבר סין" רמז ל- סין סמל הכלכלה והחומריות, שהמצב התחיל קודם משם.
והמסע הבא "דפקה" רמז – למשהו לא תקין (מלשון דפיקה).
והמסע הבא "אלוש" אותיות שאלו, רמז – ששאלו יראי השם למה כל זה קרה, והתשובה במסע הבא.
והמסע הבא "רפידים" – מלשון רפו ידיהם וצריכים להתחזק, והתשובה במסע הבא.
והמסע הבא – "מדבר סיני" רמז לקבלת התורה כבהר סיני ובגלל ש- רפו ידיהם צריכים להתחזק בלימוד התורה שנחשב לקבלת התורה בכל עת.
והמסע הבא – "קברות התאוה" רמז לתאוות, ובכח התורה להוציא מהתאוות, שכתוב בגמרא: "בראתי יצר הרע בראתי תורה – תבלין" (שהתורה היא התבלין ליצר הרע), והתאוות נקראים קברות, כי רשעים (שמלאים בתאוות) נקראים בחייהם מתים, וצדיקים אף במיתתם קרואים חיים, והסגר הקצר נשלח משמים להוציא קצת מהתאוות ושהרבה אנשים יעשו חשבון נפש ועל ידי זה יהיו יותר עם ערכים חשובים.
והמסע הבא – "חצרת" רמז – שעקב הסגר נמצאים בני ישראל ב- חצרות של הבתי כנסת וכו' וחצרות רמז – לחצרות השם.
והמסע הבא – "רתמה" רמז – למסכות (מלשון רתום) שאם יוצאים מהחצירות של הבתים נדרשים למסכות.
המסע הבא "רמן פרץ" "רמן" רמז ל- מירון "פרץ" מלשון פתוח, והרמז שאחרי ל"ג בעומר נפתח גם מקום הרשב"י שכל עם ישראל חיכו לאותו רגע.
עד כאן לגל הראשון.
המסע הבא "לבנה" – השם ברא את החמה ולבנה באותו גדול והלבנה קיטרגה ואמרה אי אפשר לשתי מלכים להשתמש בכתר אחד, והשם אמר לכי ומעטי את עצמך וכו', ומכאן שעיקר החסרון התחיל מפגם הלבנה, וכל חיסרון שיש לאדם הוא בבחינת "חסרון הלבנה".
המסע הבא "רסה" – מלשון סור = (266) בגימטריא קלקול = (266) לרמז שבעקבות הקלקול יש חסרון.
המסע הבא "קהלתה" רמז – קהלת ה' = (השם) יראי השם.
המסע הבא "הר שפר" – "שפר" מלשון שׁוּפַּר, לרמז – שכולם התקהלו לאחר שהשתפרו יותר בערכים חשובים.
המסע הבא "חרדה" רמז – שנכנסו שוב לחרדה.
המסע הבא "מקהלות" – נחרדו מהתקהלויות.