ורמזי קדושת השבת
כידוע כסלו נוטריקון כיס לב צריך לפתוח את הכיס ואת הלב, מדוע נרמז קודם כיס ואחר כך לב. יש לחדש בכדי לרמז שגם אם יפתח הכיס קודם שיפתח הלב, עצם פתיחת הכיס תגרום פתיחת הלב.
נקדים: היוונים כידוע גזרו גזירות רבים בניסיון לעקור את היהדות ח"ו וכו'
מסופר על היהודים הקדושים שלא רצו להילחם ביום השבת, בכדי לא לחלל את השבת והתחבאו במערות ושם שמרו את השבת וקיימו את המצוות בסתר, והיוונים באו עליהם דווקא ביום השבת ומצאו מערה גדולה ובו היו כאלף יהודים קדושים והיוונים אמרו צאו וקיימו את מצוות המלך וישבתם בטח ויאמרו היהודים לא נצא כי את דבר המלך לא נעשה ואת השבת לא נחלל ויגשו אל המערה ויערכו כלי מלחמה לקראתה והאנשים במערה לא הרימו את ידיהם לירות אבן או לסכור את פי המערה בכדי לא לחלל השבת כלל ויאמרו להם שמים וארץ יעידו כי בזדון הרגנוהו, נמותה הפעם בנקיון כפינו וכו' ויהרגו כל אשר במערה כאלף איש, (מתומצת ומבואר מספר המכבים ח"ב).
בזכות היהודים שמסרו נפש על קדושת השבת נעשה כל נס ההצלה של חנוכה.
נקדים: לכל חודש וחודש שבמעגל השנה, יש את המזל של אותו החודש, וכן את הכוכב השולט באותו החודש.
מזל חודש כסלו מזל קשת וכוכב החודש כוכב צדק.
קשת ברמז קדושת שבת, לרמז על שמירת קדושת השבת כנזכר לעיל ובזכותה נס החנוכה.
וכן קשת ירמז שהקדושים לא ירו חץ מקשת ביום השבת חץ שבת בגימטריה קשת.
קשת | חץ | שבת |
800 = | 98+ | 702 |
השבת שהוא היום השביעי ירמז על הגאולה אלף השביעי הנקרא יום שכולו שבת, ובזכות שמירת השבת בשלימות יזכו למשיח בן דוד לגאולה ברחמים, וכן הצדיק בכללות כנגד השבת ודוד המלך כנגד ספירת המלכות שכנגד היום השביעי – השבת.
חץ | 7 פעמים דוד | דוד |
98 = | 98 = | 14 = |
ויש לחדש – חץ כמניין 7 פעמים דוד.
והרמז: 7 פעמים כנגד היום השביעי – השבת, דוד כנגד המלכות שכנגד היום השביעי כנזכר.
וכידוע קין הרג את הבל וכו' ורק לאחר שבע דורות, למך שהיה עוור כשיצא לצוד בעזרת תובל קין, ירה חץ והרג בשוגג את קין, ואז סיפק בידיו מצער והרג גם את תובל קין.
ומובא בכתבי האר"י (שער הגלגולים) שדוד המלך יצא משורש קין.
ויש לרמז – שבע דורות כמניין המלכות שהיא השביעית לספירות, ודוד כנגד המלכות, 7 פעמים דוד כמניין חץ כנזכר לעיל.
ומובא בגמרא אמר ר' יוחנן בשם רשב"י אם ישראל ישמרו שתי שבתות מיד הם נגאלים, (שבת קי"ח – ב').
ויש לחדש – 2 פעמים 7 בגימטריא דוד, לרמז על שתי שבתות , שהרי כל שבת משפיע קדושה על ימות החול של אותו שבוע.
דוד | פעמים 7 | שתי שבתות |
= 14 | = 14 | = 14 |
'קשת' 'צדק' עם האותיות בגימטריה 1000 כמניין אלף הצדיקים שבמערה.
סך הכל | עם האותיות | צדק | קשת |
1000 = | 6+ | 194+ | 800 |
ומרמז – שאותם אלף הצדיקים הם המזל שמזיל את שורש השפע של החודש, כשם שהמזל מזיל את השפע, כך הצדיקים מזילים את שורש השפע והם מעל המזל, וכשם שהכוכבים שולטים על החודש כך הצדיקים שולטים על המזלות והצדיקים השורש לכל השפע בעולמות.
וכן כוכב 'צדק' מלשון צדיקים, לרמז על כאלף הצדיקים שבמערה.
ובזכות אותם אלף צדיקים וקדושים אלו פעלו בשמים את נס החנוכה וכמו שאמרו שמים וארץ יעידו על מותם בזדון כמובא לעיל, והרמז: שכך פעלו בשמים ובארץ והם השורש להמשכת האור של חנוכה שהחל בחודש כסלו כ"ה בחודש כמניין כה השכינה הקדושה.
בשם הבעש"ט שבחנוכה החל התנוצצות אורו של משיח.
בבחינת: האור שמדליקים בחנוכה התנוצצות האור, בבחינת "מוסיף והולך".
ואמרו חז"ל: "בניסן נגאלו" בגאולה הראשונה ממצרים, "ובניסן עתידים להיגאל" בגאולה השניה גאולת עולם, (ראש השנה י' – ב').
ומובא במדרש אליהו הנביא יעורר ויחזיר את עם ישראל בתשובה ויוריד רוח תשובה ממרום שלושה ימים קודם הגאולה, בכדי לזכות את כל עם ישראל לגאולה, שיספיקו לחזור בתשובה קודם הגאולה.
ומהיכן ניצוץ האור שעם ישראל חוזרים בתשובה ?
ויש לחדש שהתנוצצות אור היהודי בבחינת התנוצצות האור מנרות חנוכה מבחינת "מוסיף והולך", כשם שמדליקים האור במדריגה מיום ליום מוסיף והולך, כך קודם כל מגלים את ניצוץ האור הראשון שטמון בכל יהודי וכשם שמוסיפים אור מיום ליום שלב אחר שלב בשמונה ימים, כנגד המספר 8 מעל הטבע, (המספר 7 בטבע, כי 7 כנגד שבעת ימי השבוע, המספר 8 מעל השבוע שהוא 7 ימים ומתעלה למעלה הטבע), וכך היהודי זוכה לעלות מדריגה אחר מדריגה עד שמתעלה מעל הטבע ועל ידי זוכה לחזור בתשובה שלמה.
וכן מזל קשת בגמטריה קטנה 8 לרמז על 8 נרות חנוכה.
ק | ש | ת | סך הכל |
1 | + 3 | + 4 | = 8 |
כסלו בגימטריה ינון.
כסלו עם האותיות בגימטריה אליהו הנביא.
אליהו הנביא | עם האותיות | כסלו | ינון |
120 = | 4 + | 116 | 116 |
לרמז: שאליהו הנביא יחזיר בתשובה את עם ישראל לפני הגאולה, בבחינת: התנוצצות האור של חנוכה כנזכר לעיל, והמשיח ינון שמו כידוע, ועיקר המזל הרוחני של חודש כסלו והמשכת האור הרוחני בזכות חנוכה, כי הדלקת הנר הוא הדלקת האור בתוך החושך ולכן הוא "פרסומא ניסא".