חידושי פלא חודש טבת

סוד זמן פטירתו של יעקב אבינו:

נקדים: יעקב אבינו נקבר לאחר שבעים יום מאז שנפטר, שנאמר: "ויצו יוסף את עבדיו את הרופאים לחנוט את אביו וכו', "ויבכו אותו מצרים שבעים יום", (בראשית פרק נ' פסוקים ב – ג').

לשיטת החתם סופר פטירתו בתאריך ט"ו תשרי (יום הראשון של סוכות), קבורתו בתאריך י' טבת, (צום עשרה בטבת).

כידוע לאחר חטא "עץ הדעת" עמדה "להט החרב המתהפכת" ולא נתנה לאדם הראשון להיכנס לגן עדן, ונותנת כניסה לגן עדן רק למי שראוי, שנאמר: "ויגרש את האדם וכו' ואת להט החרב המתהפכת לשמור את דרך עץ החיים", (בראשית ג' – כ"ד).

פטירתו ט"ו תשרי כנזכר ביום חג שמחה הראשון שבשנה, שהרי חגים אלו ראש השנה ויום כיפור שהיו  מתחילת השנה הם ימי דין, קבורתו י' טבת כנזכר ביום הראשון שבשנה שממנו התחיל יום זכר לחורבן והוא צום עשרה בטבת יום תחילת המצור על ירושלים ואחר כך נגרם בהמשך חורבן בית המקדש.

ויש לחדש – כשם ש"להט החרב המתהפכת" הוא חוצץ בין הטוב לרע, ומכניס רק טוב גמור ואינו נותן להיכנס לאחיזת הרע ועומד בכניסה לגן עדן מקור הטוב, כך 70 ימי קבורתו נמצאים בין טוב לרע, בין יום שמחה – חג ראשון של סוכות, ליום זכר לחורבן – עשרה בטבת.

וכן 70 יום כמניין סוד והרי לסוד אין כל אחד רשאי להיכנס, כי יש הפרדה בין טוב לרע.

האבות הקדושים תיקנו את אדם הראשון, אברהם אבינו – תיקן "עבודה זרה", יצחק אבינו – תיקן "שפיכות דמים", ויעקב אבינו – תיקן "גילוי עריות" והוא סיים תיקון אדם הראשון. (זוהר תולדות קמ"ב).

וההוכחה שסיים תיקון האדם ?

מכיוון שיצא ממנו י"ב שבטי ישראל ללא תערובת רע, שהרי מאברהם אבינו יצא גם ישמעאל ומיצחק אבינו יצא גם עשו.

ויש לחדש – כשם ש"להט החרב המתהפכת" אינה נותת לרע להיכנס כך דרך ראובן שהוא הראשון מ-י"ב שבטי ישראל אין דרכו כניסת הרע, "להט החרב" בגימטריא ראובן, שעליו אמר יעקב אבינו "ראשית אוני" = ראשית כוחי, (בראשית מ"ט – ג'), והוא הכח הראשון להתחלת שבטי ישראל ללא תערובת ומהמשכיות הזו שלימות י"ב שבטי ישראל.

"להט""החרב""ראובן"
44+ 215= 259

וכן מזל החודש מזל גדי בגימטריא טוב וכן חודש טב-ת ברמז ט-ו-ב, לרמז: על "להט החרב המתהפכת" שנותת כניסה רק לטוב לגן עדן.

גדיטובטב
= 17= 17ט-ו-ב

עוד חידוש בסוד י' טבת היוצא ביום השבעים:

כידוע החתן מקדש את האשה על ידי טבעת, האשה מרמזת על השכינה, וב'סוד ההדמיה' יעקב אבינו מקדש את עם ישראל עם השכינה הקדושה, כי הרי ממנו יצא י"ב שבטי ישראל ללא תערובת רע כנזכר, והוא היה עיקר המלחמה בס"א ונלחם כידוע עם עשו הרשע ולבן הארמי וכו', והוא כטבעת לקדש את ישראל לשכינה הקדושה, טבת בצירוף ע' ימים אותיות טבעת, ותאריך י'  טבת ברמז לאות י' באמצע שכ-י-נה וכן י' = 10 מישראל מצטרפים למניין עשרה ונכללים בשכינה, וכן ישראל בגימטריה קטנה 10. 

י' טבתטבת ע'י'ישראל
קבורתוטבעת= 10= 10

לאחר 70 יום מפטירתו.

ע' = 70, וכמניין סוד.
כחשבון מניין, ואמצע שכ-י-נה, ובכללות י' ספירות.היוצא בגימטריה קטנה.כחשבון מניין.

ורמז אותיות יעקב – אות י' כנגד י' טבת, אות ע' כנגד ע' ימים, אות ק' = 100, כנגד 100 פעמים שלבן החליף את משכורתו והברכה שרתה אצל יעקב אבינו, וכן ק' בגימטריה פעמים נ', נ' שערי קדושה מכח יעקב אבינו, ונלחם עם עיקר נ' שערי טומאה, מה שיש בקדושה יש כנגד בצד הטומאה "זה לעומת זה עשה האלהים", אבל כח הקדושה מתגברת על כח הטומאה וכח הקדושה שביעקב אבינו שבר את כח הטומאה, אות ב' = 2, כנגד פעמיים נ' כנזכר, וכן פנימיות שבר.

יעקב
י טבתע' ימיםק' פעמיים נ'ב = 2

יום קבורתו

מפטירתו עד קבורתו
נ' שערי קדושה, וכנגדנ' שערי טומאה.כנגד פעמיים נ' כנזכר.

כידוע יעקב אבינו נאבק עם המלאך שרו של עשו, ויש לחדש – שבר אותיות שר ב'  שר הוא שרו של עשו והאות ב' כנגד פעמיים נ' כנזכר.

והמלאך כידוע נתן מכה עם רגלו ליעקב אבינו ב"גיד הנשה", ונאמר: "על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה וכו', (בראשית ל"ב – ל"ג).

גיד לרמז על שס"ה גידים שהם כנגד שס"ה מצוות "לא תעשה", ומצוות "לא תעשה" הם בגדר האסור ולאחר חטא "עץ הדעת" נוצר אסור (חוץ מגדר מותר שהיה לפני החטא), ובחיר האבות יעקב אבינו בא לעיקר תיקון אדם הראשון לתקן השתלשלות אסור.

כי רמ"ח אברים כנגד רמ"ח מצוות "עשה" והם בגדר מותר והם כנגד אברהם בגמטריא רמ"ח וכן אברהם אותיות אבר מה, אבר לרמז על האברים, מה בגימטריה אדם לרמז על תחילת התיקון של אדם הראשון דרך האבות הקדושים. 

אב-ר ברמז אב תחילת התיקון א' ב', ג-יד ברמז ג' כנגד האב השלישי והוא יעקב אבינו. 

ויש לחדש – מזל גדי אותיות גיד רמז ל"גיד הנשה".

וברמז גדי – ג' אבות, ד' אמהות, י' כמניין עשרה מישראל שהם כמניין י' ספירות ונחשבים למניין כנזכר.

או יאמר רמז גדי –  י"ג שבטים, שיצאו מ-ד' = 4 אמהות, כידוע ברמז ברזלבלהה רחל, זלפה לאה, (וישנם י"ב שבטים אך בתוספת השבטים מנשה ואפרים שנחשבים שניהם כשבט אחד נוסף, ישנם סך הכל 13 שבטים).

כוכב החודש "שבתאי" ברמז אותיות יעקב ישראל בן של יצחק אבינו, ישראל שמו השני של יעקב אבינו כידוע.

וכן העיד יעקב אבינו "כה אמר י' ואחר עד עתה" = ופירש"י – 'ותרי"ג מצוות שמרתי', אף על פי שלבן עיקב את יעקב אבינו בביתו כעשרים שנה ועבר כל מה שעבר והיתל בו שהחליף משכורתו "עשרת מונים", יוצא לחשבון עשר כפול עשר העולה ל-מאה פעמים, (בראשית ל"א – ז').

יש לחדש – שבתאי כמניין תרי"ג ק', תרי"ג לרמז על 'תרי"ג מצוות שמרתי', ק' כמניין 100 פעמים שהחליף את משכורתו.

תרי"גק'שבתאי
613+100= 713
'תרי"ג מצוות שמרתי'החליף משכורתו "עשרת מונים"שם כוכב חודש טבת

ובכל אלו יעקב אבינו עשה תיקונים כי תרי"ג מצוות כידוע ליודעי ח"ן לצורך תיקון האדם העליון, ומאה פעמים שלבן החליף את משכורתו של יעקב אבינו כידוע שעשה בצאן תיקונים ובירורי נשמות המגולגלות בהם ונמצא שתיקן כללות האדם בשתי בחינות אלו, "עשרת מנים" כנגד 10 ספירות שכל אחד מהם כלול מ-10 ספירות היוצא לחשבון 100.

מובא בשפת אמת – "ויצא יעקב מבאר שבע" (בראשית כ"ח – י'), "שבע" כנגד השבת כי הצדיק כנגד השבת, והשבת כנגד ארץ ישראל (כי שאר הארצות כנגד ימות החול), ויעקב אבינו לקח איתו את אלופו של עולם מארץ ישראל אל חוץ לארץ.ויש לרמז – הכוכב שבתאי ברמז שבת ארץ ישראל.