מצפון דוד המלך בתורה

נא לשתף הלאה…. לזיכוי הרבים.

נקדים: הכלל למציאת מצפונים בתורה ב-דילוג כל 26 אותיות בין כל אות ואות.

דוד רמוז בתורה בדילוג כל 26 אותיות כמניין שם יהו"ה.

עד כדי כך השם נתן כבוד לצדיקים ואת דוד רמז בשמו: יהו"ה דוד באותיות יהודה והרי – מ-שבט "יהודה" יצא דוד ומ-דוד יוצא משיח בן דוד.

ויוצא שחוץ ממציאת מצפון אותיות דוד בדילוג 26 אותיות כמניין "יהו"ה" = 26, שם דוד בשם יהו"ה במלואו בשם יהודה כנזכר.

דוד – רמוז בפרשת ויגש ,(מ"ד – י"ח-י"ט).

"ויגש אליו יהודה ויאמר בי אדני ידבר נא עבדך דבר באזני אדני ואל יחר אפך בעבדך כי כמוך כפרעה", "אדני שאל את עבדיו וכו'".

ומכיוון שדוד נקרא עבד השם, "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח", ולכן רמוז לפי הדילוג במילים: 1) "עבדך", 2) "בעבדך", 3) "עבדיו" לפי הכלל כל 26 אותיות, ושלושת מצפוני מילים אלו יוצאים מלשון "עבד" והכלל 3 פעמים חזקה לדבר.

ב :מילים1) "עבדך", 2) "בעבדך", 3) "עבדיו".

יש 14 אותיות כמניין דוד = 14.

עבדךבעבדךעבדיוסך הכל
4 אותיות5 אותיות5 אותיות14 אותיות, כמניין דוד

"ו,"יגש אליו יהודה אליו פירושו ש-יהודה ניגש ל-יוסף וזו תקרובת מלך למלך, כי יהודה ממנו משיח בן דוד, ומיוסף משיח בן יוסף, ותקרובת מלך למלך שמהם יוצא שני המשיחים העתידיים, מצינו רק בפסוק: "ויגש אליו יהודה".

"ויאמר בי אדנ"י" – והרמז שבשמו יהודה יש שם יהו"ה ובשם זה יש לצרף שם"אדנ"י".

בי" = 12, רמז – ל- 12 צירופים שניתן לעשות בשם יהו"ה ישר והפוך, "בי אדנ"י" – בשם יהו"ה ש-בשמי משלבים את שם "אדנ"י", בצירוף השמות יחד יאהדונה"י.

ולפי ששני השמות יהו"ה אדנ"י משולבים זה בזה כנזכר, כך דוד ויהודה משולבים זה בזה, שהרי דוד כנגדמלכות שכנגד שם אדנ"י ורמוז דוד בשם יהודה שבתוכו שם יהו"ה.

"בי אדנ"י" – כמניין "בי" – י"ב פעמים אדנ"י = כמניין 30 פעם שם יהו"ה כמניין שמו יהודה = 30 כי בשמו שם יהו"ה.

"בי""אדנ"י"יהו"היהודההכפלת"בי" פעמים אדנ"יהכפלת30 פעם 26, (26 כמניין יהו"ה).
= י"ב= 65= 26יהו"ה12 פעמים 65= 780
= 12

דוד= 78030 כמניין יהודה שבשמושם יהו"ה כמניין26.

"ויגש אליו יהודה" מובא במדרש: (ילקוט שמעוני), ש-יהודה ניגש "אליו" – ל-נפתלי ושאל אותו כמה שערים יש בכניסה למצרים ונפתלי ענה שיש י"ב = 12 שערים במצרים.

שער = 570 בגימטריא נפתלי = 570, נפתלי אותיות תפלין, "י"ב שערים" – כנגד י"ב שבטים, י"ב שערים הנמצאים בכניסה למצרים" – כנגד המצרים והמניעות של הי"ב שבטים והחיבור שלהם לעולמות הרוחניים על ידי מצוות תפלין כמניין שער, כי בזכות התפלין שבתוכם ארבעה פרשיות: 1) "קדש", 2) "והיה כי יביאך", 3) "שמע", 4) "והיה אם שמע". כנגד ארבעת העולמות: 1) אצילות, 2) בריאה, 3) יצירה, 4) עשיה, שמכוונים כנגדם בתפילה ועל ידי התפלין שהניח נפתחים השערים בתפילה ולכן נפתלי שהוא אותיות תפלין וכמניין שער ענה ליהודה כנזכר שיש י"ב שערים בכניסה למצרים.