ישנה הזדמנות גדולה במשך 30 יום אלו מא' אלול עד א' תשרי (ראש השנה) שחל בתוכם ימי הסליחות לשנות את הדרך לטובה וכמובן בהדרגה ובמידה כל אחד ואחד יתחיל ממקומו ומהמדריגה שנמצא בה.
כתוב בתורה: (קדושים י"ט – כ"ג) "וכי תבואו אל הארץ" אל ארץ ישראל, "ונטעתם כל עץ מאכל וערלתם ערלתו" אסור באכילה, "את פריו שלש שנים" מתחילת הנטיעה, "יהיה לך ערלים לא יאכל" ואסור אפילו בהנאה, ונקרא "ערלה" במשך שלוש שנים.
מובא בהלכה: (שו"ע יו"ד הל' ערלה) הכלל כל שנה של שנת ערלה לעץ מתחילים למנותו מא' תשרי עד א' תשרי, ובשנתו הראשונה אם העץ התחיל לצמוח מתאריך א' אלול מספיק לו חודש אחד שיעלה לחשבון מניין שנה, ובשנותו השניה שנה שלימה (מ-א' תשרי עד א' תשרי) ובשנתו השלישית מספיק מ- א' תשרי עד ט"ו בשבט שהוא ראש השנה לאילנות ויוצא שתוך שנה וחצי הספיקו למנות 3 שנות ערלה, אבל לפני שסופרים את שנות הערלה לוקח 14 יום לקליטת הגרעין באדמה לשתילת העץ, וקליטת הגרעין חוץ ממניין שנות הערלה עצמם, היוצא שצריך לחשב לחשבון שנה הראשונה מ-ט"ו ב-אב עד א' תשרי ובלא חישוב הגרעין מ- א' אלול עד א' תשרי (וחודש בממוצע 30 יום וקליטת הגרעין 14 יום, יחד = 44 יום).
שנה ראשונה | שנה שניה | שנה שלישית |
מ-א' אלול עד א' תשרי. | מ-א' תשרי עד א' תשרי. | מ-א' תשרי עד ט"ו בשבט. |
עם חשבון הגרעין:מ-ט"ו ב-אב עד א' תשרי. | לעולם שנה שניה היא שנה שלימה. | בט"ו בשבט ראש השנה לאילנות, סיום מניין 3 שנות 'ערלה'. |
מובא בכתבי האר"י שישנם 12 שערים של תפילה ורק שער אחד מהם דרכו עולים כל השערים.
והרמז: שער בגימטריה קטנה י"ב = (12).
ויש לחדש :
מדוע חודש אלול שהוא חודש אחד יעלה לחשבון שנה ?
כי 12 חודשים כנגד 12 שערים וחודש אחד מהם שהוא חודש אלול יעלה לחשבון שנה כי חודש אלול כולו תפילה שהרי חל בו בכל יום ימי הסליחות וזה השער לכל השנה "אני לדודי ודודי לי" המלך נמצא בשדה יותר קל לגשת אליו בבקשות ותחנונים, וכן 12 חודשים כנגד 12 שבטי ישראל, וכל ההולך בדרך של שבט יהודה שממנו יצא דוד המלך שממנו שולשלת משיח בן דוד, יחשב כאילו הלך בדרך של 12 שבטים, יהודה כמניין 30 יום בחודש ממוצע.
סיכום: | 12 חודשים | חודש אלול | יהודה |
השערים: | כנגד – 12 שערים. | ובשער אחד עולים כל השערים. | השבט הכי חשוב שממנו יצא משיח בן דוד. |
השבטים: | כנגד 12 שבטים. | חודש ממוצע – 30 יום. | יהודה בגימטריא 30. |
מדוע הגרעין במניין 14 יום נפרדים והם חוץ מחישוב מניין שנות הערלה ?
14 יום כמניין דוד שיצא משבט יהודה.
גרעין | דוד |
14 יום | בגימטריא 14 |
יחד עם הגרעין יש למנות מ-ט"ו ב-אב וכנזכר בגמרא: "אָמַר רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל, לֹא הָיוּ יָמִים טוֹבִים לְיִשְׂרָאֵל כַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר בְּאָב" (תענית ל"א.) ומאז יש למנות את חשבון הגרעין לחישוב שנה, ויש לחדש בחודש 'אלול' שליטת הכוכב 'חמה' שהיא שלימה בלי חסרון מה שאין כן הלבנה יש לה חסרון אבל נשלימת בכל ט"ו בחודש ובחודש זה שליטת 'חמה' והכל מאיר בשלימות כי גם הלבנה שלימה ועתידים ה'חמה וה'לבנה' לחזור לשמש העולם כאחת ללא חסרון של הלבנה.
והגרעין כנגד הצדיק יסוד עולם והוא משיח בן דוד שקודם לעץ ובזכותו כל העץ כולו והוא לפני כל השורשים של העולם וכשם שהגרעין בעומק האדמה – כך משיח בן דוד נסתר בעומק, וכשם שהגרעין קטן ביותר – כך משיח בן דוד עניו ביותר, וכשם שהגרעין מתבקע לשניים לצורך תחילת השקמת העץ – כך משיח בן דוד כחרס הנשבר לצורך קיום העולם.
אבל כללות עץ שבא לאחר הגרעין הוא משיח בן יוסף כי יוסף עם האותיות בגמטריא עץ.
יוסף | עם האותיות | עץ |
156 | + 4 | = 160 |
וכשם שהגרעין קודם לעץ כך העדיפות למשיח בן דוד שיבוא לגאול אותנו ברחמים לפני משיח בן יוסף הנמשל לעץ שאחר הגרעין.
ויש לרמז: "אני לדוד ודוד לי" כי עיקר הדביקות בהשם הוא משבט יהודה היוצא ממנו משיח בן דוד כי עד כדי כך השם כיבד את הצדיקים עד ששיתף שמו בשם דוד הוי"ה דוד אותיות יהודה.
והאות י' הנוספת במילה לדוד-י ברמז מילוי האות י-וד אותיות דוד והאות י' כנגד מידת המלכות שכנגד דוד המלך.
ודוד המלך אומר: "ואני תפילה" וחודש אלול הוא חודש התפילה שאלו הם ימי הסליחות.
חידוש נוסף לשנות 'ערלה',
על פי עולמות אבי"ע בכללות.
הכלל ישנם 4 עולמות בכללות כידוע:
1) 'אצילות', 2) 'בריאה', 3) 'יצירה', 4) 'עשיה'.
לאחר חטא "עץ הדעת" נפלו הניצוצות מאדם הראשון ונתרבו הקליפות בעולמות בי"ע (בריאה, יצירה, עשיה), לפי הסדר להלן:
(עולם ה'אצילות' – כולו טוב ולא נפגם כלל).
עולם ה'בריאה' – רובו טוב ומיעוטו רע.
עולם ה'יצירה' – חציו טוב וחציו רע.
עולם ה'עשיה' – רובו רע ומיעוטו טוב.
ויש לחדש:
שמניין 3 שנות ערלה כנגד 3 עולמות בי"ע ששם קילקל אדם הראשון שבו היו כלולים כל נשמות ישראל (חוץ מהכלולים מנשמות משה רבינו שפרחו קודם חטא "עץ הדעת") ולכן כולנו צריכים לתקן הפגם על ידי מצוות קיום שנות ערלה כי עיקר תיקון רפ"ח ניצוצין קדישין שנפלו מאדם הראשון לאחר חטא "עץ הדעת" הוא על ידי האכילה מהעץ ובעצים גדלים פירות.
שנה ראשונה – שהיא רק חודש אחד מ-א' אלול עד א' תשרי, כנגד עולם ה'בריאה' ששם נפגם מעט מהחטא, שעולם זה מיעוטו רע ורובו טוב.
שנה שניה – שהיא שנה שלימה מ-א' תשרי עד א' תשרי כנגד עולם ה'עשיה' שרובה נפגמה מהחטא והיא נתגשמה ביותר, ועולם זה רובו רע ומיעוטו טוב.
שנה שלישית – שהיא פחות מחצי שנה וקרוב לחצי שנה, מ-א' תשרי עד ט"ו בשבט כנגד עולם ה'יצירה' ששם נפגם חצי עולם מהחטא, ועולם זה חציו רע וחציו טוב.
השנים: | שנה ראשונה: | שנה שניה: | שנה שלישית: |
התאריכים: | א' אלול עד א' תשרי. | א' תשרי עד א' תשרי. | א' תשרי עד ט"ו בשבט. |
העולמות: | כנגד עולם ה'בריאה'. | כנגד עולם ה'עשיה'. | כנגד עולם ה'יצירה'. |
שליטת טוב ורע: | רובו טוב ומיעוטו רע. | רובו רע ומיעוטו טוב, (ושם עיקר ריבוי הקליפות). | חציו טוב וחצוי רע. |
ניתן להעביר הלאה, להדפיס בצורתו ובשלמותו.