פרשת צו

"אין – צו – אלא לשון זירוז"

נאמר: "וידבר ה' אל משה לאמר", "צו את אהרן ואת בניו וכו", (ויקרא ו' – א' ב'), ודרשו חז"ל "אין צו אלא לשון זירוז מיד ולדורות", וכן "צו" מלשון ציווי, ועוסקת פרשה זו במצוות תרומת הדשן בכל בוקר ובדיני המנחות במקדש וכו'. 

וכידוע – מחשבת פיגול פוסלת את הקרבן, דהיינו – שאם הקריב קרבן וחשב שמקריב קרבן מסוג אחר פסל את הקרבת הקרבן שהקריב, כי העלאת הקרבן לגבוה הוא לפי מה שמכוון במחשבתו.

ויש לחדש פעמיים מח בגימטריה "צו", כי עיקר ההקרבה במח ועל ידי זה נעשה "צו" שהוא לשון זירוז.

"ומהו זירוז" ? אין זירוז אמיתי כמו זירוז לקרב את הגאולה השלימה ורמוז במילה "צו", פעמים "צו" בגימטריה קבץ ומרמז על קיבוץ כל הניצוצות בין קטן ובין גדול לקירוב הגאולה ושלוש פעמים "צו" בגימטריה רפ"ח, לרמז על רפ"ח ניצוצין קדישין שנפלו לאחר שחטא אדם הראשון בחטא "עץ הדעת" ונפלו לדומם, צומח, חי ומדבר, (כמובא בכתבי האר"י) ולאחר שמתקנים את הרפ"ח ניצוצין קדישין נמצא שמקבצים הכל לאחד לקירוב הגאולה, וזהו: "אין צו אלא לשון זירוז".

                סיכום הגימטריאות בטבלה 


מח
    2 פעמיים  מח
צו
  2   פעמיים צו
קבץ
  3 פעמים   צו
רפ"ח
מח,      מח.צו,     צו.צו,צו,צו.
= 48 =  96=96 = 192  = 192  =288  =288

וכן אדם צריך לומר בפה על הקרבן לשם הקדש.

ויש לרמז: לפני אותיות "צו" יש אותיות פה, אות פ' לפני האות צ' ואות ה' לפני האות ו', לרמז: שלפני "צו" שהוא לשון זירוז צריך לומר ב-פה לשם הקדש.

צ-ו, ק-בץ בראשי תיבות קץ לרמז על קץ הגאולה על ידי "צו" שהוא לשון זירוז ל-קבץ את כל הניצוצות הקדושות.

 צו קבץ = (288),  בגימטריה רפ"ח = (288) כמובא בטבלה לעיל, וזהו שעל ידי "צו" (שנצטווה) ל-קבץ הכל לשורשו עושה תיקון רפ"ח ניצוצין קדישין שנפלו לאחר החטא כנזכר צ-ו קב-ץ בסופי תיבות "צו" וירמז שוב על על "צו" שהוא לשון זירוז.

קבץ אותיות קץ ב' ומרמז על פעמים קץ, א': גאולה ראשונה שעם ישראל יצאו ממצרים על ידי משה רבנו, ב': גאולה שניה אם נזכה על ידי משיח בן דוד.

האות ב' באמצע ק-ב-ץ שהיא פנימיות המילה מרמז שהיא תלויה בשניים, 1) צו, 2) רפ"ח, שהמילה קבץ עומדת ביניהם לפי החשבון בטבלה לעיל, "צו" – קבץ רפ"ח. 

ויש דין כללי בדיני נזיקין וחזקה 3 פעמים חזקה לדבר.

וזהו: "החוט המשולש לא במהרה ינתק", 1) הבורא, 2) המקשר בין הבורא לנבראים, 3) הנבראים. 

3 פעמים "צו" יעלה למניין רפ"ח, והרמז: 3 פעמים "צו" חזקה לזרז לתקן רפ"ח ניצוצין קדישין ועל ידי זה יקבץ הכל לשורשו.

ועל ידי זה יבוא קץ ב' גאולה שניה. 

קבץ בגימטריה שתי פעמים "צו" ומרמז קיבוץ ראשון של שישים ריבוא מישראל על ידי משה רבנו ביציאת מצרים, וקיבוץ  שני בגאולה שניה אם נזכה על ידי משיח בן דוד בביאת משיח צדקנו.

הסוד של כח "נטילת ידיים" לשבר ולכלות הקליפות ועל ידי זה לתקן הניצוצות הקדושים ורמוז במילה "צו", צ' בגמטריא מים, ו' כנגד 6 נטילות.

                   סיכום הגימטריאות בטבלה 

          מים        6 נטילות          "צו"
          = צ'          = ו'          צ – ו
          90               + 6        = 96

"צו" בגמטריא 96, שני מספרים שרואים אותם משני הצדדים אותו הדבר וזה כוחו של "צו" שהוא לשון זירוז לעלות ולתקן ההיפך הגמור וזה כח קירוב הגאולה.

אמת בגימטריה קטנה 9, שקר בגימטריה קטנה 6, וכשהופכים את הסיפרה 9 רואים את הסיפרה 6 וזאת למי שעומד בצד ההפוך.

מי שנמצא בענווה ומסתכל מלמטה רואה את הסיפרה 9 ועליו נאמר: "אמת מארץ תצמח", (תהילים פ"ד – פ"ח), ומי שמסתכל מלמעלה ואינו חושב שאפשר להתחיל לתקן מלמטה נמצא בצד ההפוך ורואה את הסיפרה  6 בבחינת: "ששת ימי המעשה" ואיננו בבחינה של: "אמת מארץ תצמח".

ולהיפך מי שרואה את הסיפרה 6 מלמטה מבחינתו רואה רק את "ששת ימי המעשה" שקשורים לחומר ולארציות ומי שמסתכל על הסיפרה  6 מלמעלה רואה את הסיפרה 9 ויודע שזה שקר כי הרי מסתכל מלמעלה ורואה האמת.