ההכנה לגאולה בזכות שמירת השבת שיגרום אחדות אחים ויבנה בית המקדש
עש"ק פרשת עקב תש"פ
מובא בספרים שמלך המשיח יבנה את בית המקדש עוד קודם הגאולה, ולפיכך צריכים את ההכנות הראויים לכך, וכל יהודי יקח לתשומת ליבו להתחזק לכל הפחות בדברים שיובאו בהמשך, שמירת שבת ואהבת חינם ובתפילה ומעשים טובים לבנות את אבני בית המקדש, ולהתחזק מדריגה מדריגה כפי יכולתו והשגתו.
כידוע – שבעוון שנאת חינם נחרב בית המקדש, ונאמר: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", "טוב" = (17) כפול 10 פעמים בגימטריא "נעים" = (170). והרמז כנגד 10 ניסים תמידיים שנעשו בזמן שבית המקדש היה קיים, ובכך היה "טוב" לעם ישראל.
"מה" = (45) בגימטריא אדם = (45) לרמז על אדם הראשון שעקב חטא עץ הדעת גרם לבחירה של טוב ורע, אבל בנין בית המקדש בתפארתו בבחינת טוב, "נעים" אותיות מ-עין ואותיות עינם לרמז על שתי בתי מקדש, שכל בית מקדש נמשל לסבר את האוזן, לעין של השם.
לרמז – שמשם נפתח הראיה לכל העולמות כולם, כי שם הכל מתקבל באופן ישיר להשם ומהקטורת של הכהן הגדול כל המקטרגים וודאי בורחים כחץ מקשת, "שבת" (שבפסוק) רמז לשבת קודש, בית המקדש ברמז – שבת, ולכן כנגד – שישמרו את השבת, כי בית המקדש בבחינת שבת.
ומובא ברמב"ם (הלכות בית הבחירה א' – י"א) אין בונים את בית המקדש בלילה אלא ביום, שנאמר: "ביום הקים את המשכן", כידוע – אלף השביעי זמן הגאולה הוא יום שכולו שבת בבחינת יום, וכנגד האלף השביעי, הוא היום השביעי – יום השבת, והשש אלף שנים בבחינת לילה, וכנגד ששת ימי החול, וכל יום כנגד אלף שנים, שנאמר: "כאלף שנים בעיניך כיום אתמול".
ונראה לרמז – שלכן לא בונים את בית המקדש בלילה, כי בית המקדש בבחינת שבת וכנגד יום שכולו שבת בבחינת יום, ובית המקדש השלישי שיבנה הוא המעולה שבכולם ויחזיק ויבנה ביום שכולו שבת שהכל בחינת יום, (ולא לילה בששת אלפים שנים שהם לפני האלף השביעי).
ומובא בגמרא שאם כל עם ישראל ישמרו שתי שבתות מיד נגאלים, ושתי שבתות כנגד שתי בתי המקדש שנחרבו. (אמנם יש אומרים אפילו שבת אחת מיד נגאלים), ועל ידי שישמרו שבת יגרם לאחדות, כמו שרואים בחוש שביום השבת אחת לשבוע יושבים יחד עם המשפחה וגורם לקירבה ואחדות. ולכן קודם נאמר "שבת" לא רק מלשון ישיבה באחדות אחים יחד, אלא גם מלשון שבת קודש שיושבים יחד, ואז יתקיים "אחים גם יחד" אפילו על ידי שבת אחת.
ונראה – מפני מה שתי שבתות, כי לאחר שבת אחת יהיו באחדות, וא"כ לשבת הבאה יכנסו כבר מראש לאחדות, וממילא תבוא הגאולה על פי חשבון זה, על ידי שמירת שתי שבתות.
ונראה – שתלוי השבת יחד עם האחדות אחים, (אפילו על ידי שבת אחת), "יחד" – בגימטריא (22) כנגד כ"ב אותיות התורה, לרמז – שעל ידי אחדות אחים מגיעים לשלמות התורה הכלול בה כ"ב אותיות, כי כידוע כל יהודי הוא כמו אות בספר תורה, ואמר רבי נחמן מברסלב, שלכל יהודי יש נקודה טובה שאין בחבירו, וכל הפוגם בנקודת חבירו כפוגם באות בספר תורה, ולפיכך חלילה הספר תורה יהיה פסול.
וכפי שנאמר: "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו", "ועוד מעט" – תתבונן בו מעט תראה בו טוב, ואז תראה "ואין רשע" – כי אם "והתבוננת על מקומו" – שהוא נמצא בו, "ואיננו" – כי אין בכוונתו להיות רע, רק מקומו גרם לו לכך, ולפיכך "ואיננו" לפי שאינו מזיד.
היוצא שבכדי להגיע לאחדות צריך עיניים טובות, כי עיניים כנגד בית המקדש, וכשיש התעוררות בעיניים מלמטה, אז יש התעוררות גם מלמעלה, בבחינת "עיני השם אלוקיך בה", וכן בה בגימטריא 7 לרמז על אלף השביעי. ואז בהתעוררות זו יבנה בית המקדש השלישי במהרה, אמן ואמן.
אחים בראשי תיבות א-הבת חי-נ-ם
עקב שנאת חינם נחרב בית המקדש, ולפיכך עקב אהבת חינם יבנה בית המקדש, וכתוב שמשה רבינו התפלל לזכות להיכנס לארץ ישראל 515 תפילות, כמנין "ואתחנן" = (515), ולא נענה, והשם הורה לו להפסיק עד כאן לתפילה.
ואם היה נכנס לארץ ישראל משיח היה בא. והרמז – "ואתחנן אל הוי"ה" = (572) בגימטריא משיח צדקנו = (572)
ומי לנו גדול ממשה רבינו באהבת חינם שבזכות זה גאל את עם ישראל בגאולה הראשונה, ומה שנדרש מאיתנו "אהבת חינם" לבנות את בית המקדש.
ונראה לרמז – "אהבת חינם" = (516) בגימטריא מספר 1 מעל "ואתחנן" = (515), לרמז שהתפילות הם האבנים, שנאמר: "כי ביתי בית תפילה", ומה מקיים אותם שיעמדו על מקומם (ולא ליפול) "אהבת חינם".
וכידוע בתחילת תפילת שמונה עשרה בראשית התפילה מזכירים זכות האבות בכדי שיעלו לנו את התפילה.
והרמז – האבות אותיות "ואהבת" לרמז מצות "ואהבת לרעך כמוך".
וכל המתפלל על חבירו נענה תחילה, ובצירוף אהבת חינם זו תפילתו נשמעת.