חכמת הבריאה https://hohmat-habria.co.il מסרים, תפילות, סגולות, גאולה ומשיח, גאולה ומשיח Mon, 09 Dec 2024 21:56:54 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.7.1 https://hohmat-habria.co.il/wp-content/uploads/2022/06/cropped-cropped-logowide-trans-32x32.png חכמת הבריאה https://hohmat-habria.co.il 32 32 סגולה למציאת דירה ולכל ישועה, לומר בכל יום: https://hohmat-habria.co.il/?p=1247 https://hohmat-habria.co.il/?p=1247#respond Mon, 09 Dec 2024 21:56:52 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1247 (רצוי לאחר ברכות השחר).
לומר 17 פעמים:
אמתלאי בת כרנבו.

]]>
https://hohmat-habria.co.il/?feed=rss2&p=1247 0
סגולה למחיקת חובות לומר בכל יום: (רצוי לאחר ברכות השחר). https://hohmat-habria.co.il/?p=1245 https://hohmat-habria.co.il/?p=1245#respond Mon, 09 Dec 2024 21:55:48 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1245 ראשית לומר 17 פעמים: ניצבת בת עדיאל.
ואז לומר: "עשה למען שמך, עשה למען ימינך, עשה למען תורתך, עשה למען קדושתך, עשה למען מקדשך, עשה למענך ולא למענינו ותמחק כל שטרי חובותינו.

]]>
https://hohmat-habria.co.il/?feed=rss2&p=1245 0
חידושים לטו בשבט https://hohmat-habria.co.il/?p=1242 https://hohmat-habria.co.il/?p=1242#respond Wed, 24 Jan 2024 12:36:24 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1242 חידושים לטו בשבט לקריאה »

]]>
חידושים ל-ט"ו בשבט

ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות והוא קובע לסיום מניין שנות ערלה לפירות.

מובא בהלכה: (שו"ע יו"ד הל' ערלה) כל שנה של שנת ערלה לעץ מתחילים למנותו מא' תשרי עד א' תשרי, ובשנתו הראשונה אם העץ התחיל לצמוח מתאריך א' אלול מספיק לו חודש אחד שיעלה לחשבון מניין שנה, ובשנותו השניה שנה שלימה (מ-א' תשרי עד א' תשרי) ובשנתו השלישית מספיק מ- א' תשרי עד ט"ו בשבט שהוא ראש השנה לאילנות ויוצא שתוך שנה וחצי הספיקו למנות 3 שנות ערלה, אבל לפני שסופרים את שנות הערלה לוקח 14 יום לקליטת הגרעין באדמה לשתילת העץ, וקליטת הגרעין חוץ ממניין שנות הערלה.

השנים >>>שנה ראשונהשנה שניהשנה שלישית

התאריכים >>>
מ-א' אלול עד א' תשרי.מ-א' תשרי עד א' תשרי.מ-א' תשרי עד ט"ו בשבט.
ביאורים>>>עם חשבון הגרעין:מ-ט"ו ב-אב עד א' תשרי.לעולם שנה שניה היא שנה שלימה.בט"ו בשבט ראש השנה לאילנות, סיום מניין 3 שנות 'ערלה'.

ויש לחדש – שתי שנות העורלה הראשונות  רמוזות במזל חודש "שבט", לרמז – מכיוון שט"ו בשבט הוא הקובע לאילנות ובו מסתיים שנות העורלה לכן גם שאר שנות ה"ערלה" רמוזות בה.

מזל "דלי" כנגד 44 יום של השנה הראשונה מ-ט"ו ב-אב עד א' תשרי, עם חישוב קליטת הגרעין 14 יום,  (ובלא חישוב הגרעין מ- א' אלול עד א' תשרי כ-30 יום).

"דלי"שנה ראשונהחודש אלולקליטת הגרעין
= 4444 ימיםכ – 30 ימים14 ימים
כנגד 44 יוםעם קליטת הגרעיןללא חישוב קליטת הגרעיןיחד עם כ – 30 ימי אלול = 44 ימים.

מזל "דלי" וחודש "שבט" בגימטריא שנה, לרמז – על השנה השניה של שנת "ערלה", שהיא לעולם שנה שלמה, (כנזכר לעיל).

דלישבטשנה
44+ 311= 355

ארץ ישראל נשתבחה בפירותיה ובט"ו בשבט המנהג לאכול מכל מיני פירות הארץ וטוב להדר אחר פירוט שלא מוצאים כל כך במשך השנה, וראוי בעיקר להדר בט"ו בשבט לאכול משבעת המינים שארץ ישראל נשתבחה בהם, ומנהג אכילת פירות בט"ו בשבט נוהגים גם בחוץ לארץ.

וארץ ישראל בבחינת שבת וחוץ לארץ בבחינת ימות החול, שבעת המינים כנגד שבעת ימי השבוע והשבת משפיעה לכל ימות השבוע.

מקובל מפי צדיקים שרשב"י הקדוש במערה כל שבת העץ חרובים נתהפכה לתמרים, "תמר" הוא כנגד המלכות והמלכות כנגד השבת, והשבת משפיעה שפע לכל ימות השבוע.

ויש לרמז – על "שבעת המינים", שבת ברמז "שבעת".

כוכב חודש "שבט" שמו "שבתאי".

ויש לרמז – שבתאי ברמז שבת ארץ ישראל.

נקדים: ישנם רמ"ח אברים כנגד רמ"ח מצוות 'עשה', וישנם שס"ה גידים כנגד מצוות 'לא תעשה', ומובא בכתבי האר"י שכנגד כל אדם גשמי ישנו אדם רוחני מעליו רמ"ח אברים רוחניים ושס"ה גידים רוחניים, כמניין תרי"ג.

רמ"חשס"התרי"ג
248+ 365= 713

וכן ב-ט"ו בשבט מברכים על כל מיני פירות ויסוד הברכות שתיקן דוד המלך 100 ברכות בכל יום, ו-בט"ו בשבט מברכים לשלימות תיקון האדם העליון, וביום זה סיום תיקון שנת 'ערלה' של שנה שלישית.

ויש לרמז – תרי"ג מצוות, בצירוף ק' ברכות יעלה כמניין 'שבתאי' כוכב חודש 'שבט'.

תרי"גק'שבתאי
613+ 100= 713
מניין המצוותמניין הברכות שבכל יוםכוכב חודש 'שבט'
]]>
https://hohmat-habria.co.il/?feed=rss2&p=1242 0
חידושי פלא על חנוכה https://hohmat-habria.co.il/?p=1237 https://hohmat-habria.co.il/?p=1237#respond Sun, 18 Dec 2022 08:49:34 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1237 חידושי פלא על חנוכה לקריאה »

]]>
טבלת בסיס:

מזל החודשהחודשכוכב החודש
קשתכסלוצדק

חנוכה בגימטריא 89 שתי מספרים אלו מזכירים את מניין הנרות

המספר 8 כנגד 8 נרות, המספר 9 כנגד 8 נרות עם השמש העולה לחשבון 9

מזל קשת בגימטריא קטנה כמניין 8 נרות חנוכה.

קשתקשת
1+ 3+ 4= 8

כסלו בגימטריא קטנה 17 כמניין 8 נרות וצירוף שני 8 נרות עם השמש העולה לחשבון 9.

טובנרות עם השמשנרותכסלוולסכ
17 = 98= 176+3+6+2

קשת ברמז לחץ היוצא מקשת, חץ בגימטריה 98 היפוך אותם המספרים בגימטריה 89 כמניין חנוכה.

חנוכהחץהיפוך אותם המספרים
= 89= 9889 – 98

89 + 9 נרות = 98 כמניין חץ, חץ אותיות צח ברמז שצריך נרות צחים ונקיים.

חנוכההנרות עם השמשחץ
89+ 9= 98

חנוכה בגימטריה קטנה 26 כמניין שם הוי"ה,

מהמספרים 26 ניצור 8 = 6 + 2 כמניין 8 נרות חנוכה.

חנוכההוי"ה6 + 2
= 26= 26= 8
בגימטריא קטנהשמו יתברךהחישוב מהמספרים 26

כידוע כסלו נוטריקון כיס לב, כמו שהכיס יתמלא גם הלב וחג חנוכה על שם שחנו ב-כ"ה כסלו.

יש לחדש – קשת בגימטריה כ"ה פעמים לב.

כ"הלבקשת
25× 32= 800
כ"ה כסלוכיס לבמזל החודש

בזכות כאלף צדיקים שמסרו את הנפש במערה שלא היו מוכנים להילחם נגד היוונים בשבת היה כל נס חנוכה, (וראה כל הסיפור בספר המכבים חלק ב').

ויש לחדש – קשת כסלו צדק בגימטריא 1,110 כמניין 1000 נס, לרמז שבזכות אותם כאלף צדיקים היה כל נס חנוכה.

קשתכסלוצדקקשת כסלו צדקנס1,000 + נס
800116194  = 1,110110  = 1,110

וכל מי שמסר נפשו על קידוש השם מתקיים עליו: "יש קונה עולמו בשעה אחת".

ויש לחדש – "יש קונה עולמו בשעה" בגימטריא 1,000 לרמז על אותם אלף צדיקים.

ישקונהעולמובשעהסך הכל
310+ 161+ 152+ 77  = 1,000

וכן יש אותיות שי ברמז ל-שי עולמות, שנאמר: "להנחיל אהבי יש".

ויש לחדש – כסלו צדק בגימטריא שי לרמז על "יש קונה עולמו בשעה אחת". "אחת" ברמז א' =  1, כנגד השמש, ח' = 8, כנגד 8 נרות, ת' ברמז קשת.

כסלוצדקשי
116+ 194= 310

"בשעה אחת", "אחת" ברמז א' כנגד השמש, ח' כנגד 8 נרות, ת' ברמז קשת.

אחת
= 1= 8רמז אות
שמש8 נרותקשת
]]>
https://hohmat-habria.co.il/?feed=rss2&p=1237 0
חידושי פלא חודש טבת https://hohmat-habria.co.il/?p=1232 Sun, 18 Dec 2022 08:44:44 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1232 חידושי פלא חודש טבת לקריאה »

]]>
סוד זמן פטירתו של יעקב אבינו:

נקדים: יעקב אבינו נקבר לאחר שבעים יום מאז שנפטר, שנאמר: "ויצו יוסף את עבדיו את הרופאים לחנוט את אביו וכו', "ויבכו אותו מצרים שבעים יום", (בראשית פרק נ' פסוקים ב – ג').

לשיטת החתם סופר פטירתו בתאריך ט"ו תשרי (יום הראשון של סוכות), קבורתו בתאריך י' טבת, (צום עשרה בטבת).

כידוע לאחר חטא "עץ הדעת" עמדה "להט החרב המתהפכת" ולא נתנה לאדם הראשון להיכנס לגן עדן, ונותנת כניסה לגן עדן רק למי שראוי, שנאמר: "ויגרש את האדם וכו' ואת להט החרב המתהפכת לשמור את דרך עץ החיים", (בראשית ג' – כ"ד).

פטירתו ט"ו תשרי כנזכר ביום חג שמחה הראשון שבשנה, שהרי חגים אלו ראש השנה ויום כיפור שהיו  מתחילת השנה הם ימי דין, קבורתו י' טבת כנזכר ביום הראשון שבשנה שממנו התחיל יום זכר לחורבן והוא צום עשרה בטבת יום תחילת המצור על ירושלים ואחר כך נגרם בהמשך חורבן בית המקדש.

ויש לחדש – כשם ש"להט החרב המתהפכת" הוא חוצץ בין הטוב לרע, ומכניס רק טוב גמור ואינו נותן להיכנס לאחיזת הרע ועומד בכניסה לגן עדן מקור הטוב, כך 70 ימי קבורתו נמצאים בין טוב לרע, בין יום שמחה – חג ראשון של סוכות, ליום זכר לחורבן – עשרה בטבת.

וכן 70 יום כמניין סוד והרי לסוד אין כל אחד רשאי להיכנס, כי יש הפרדה בין טוב לרע.

האבות הקדושים תיקנו את אדם הראשון, אברהם אבינו – תיקן "עבודה זרה", יצחק אבינו – תיקן "שפיכות דמים", ויעקב אבינו – תיקן "גילוי עריות" והוא סיים תיקון אדם הראשון. (זוהר תולדות קמ"ב).

וההוכחה שסיים תיקון האדם ?

מכיוון שיצא ממנו י"ב שבטי ישראל ללא תערובת רע, שהרי מאברהם אבינו יצא גם ישמעאל ומיצחק אבינו יצא גם עשו.

ויש לחדש – כשם ש"להט החרב המתהפכת" אינה נותת לרע להיכנס כך דרך ראובן שהוא הראשון מ-י"ב שבטי ישראל אין דרכו כניסת הרע, "להט החרב" בגימטריא ראובן, שעליו אמר יעקב אבינו "ראשית אוני" = ראשית כוחי, (בראשית מ"ט – ג'), והוא הכח הראשון להתחלת שבטי ישראל ללא תערובת ומהמשכיות הזו שלימות י"ב שבטי ישראל.

"להט""החרב""ראובן"
44+ 215= 259

וכן מזל החודש מזל גדי בגימטריא טוב וכן חודש טב-ת ברמז ט-ו-ב, לרמז: על "להט החרב המתהפכת" שנותת כניסה רק לטוב לגן עדן.

גדיטובטב
= 17= 17ט-ו-ב

עוד חידוש בסוד י' טבת היוצא ביום השבעים:

כידוע החתן מקדש את האשה על ידי טבעת, האשה מרמזת על השכינה, וב'סוד ההדמיה' יעקב אבינו מקדש את עם ישראל עם השכינה הקדושה, כי הרי ממנו יצא י"ב שבטי ישראל ללא תערובת רע כנזכר, והוא היה עיקר המלחמה בס"א ונלחם כידוע עם עשו הרשע ולבן הארמי וכו', והוא כטבעת לקדש את ישראל לשכינה הקדושה, טבת בצירוף ע' ימים אותיות טבעת, ותאריך י'  טבת ברמז לאות י' באמצע שכ-י-נה וכן י' = 10 מישראל מצטרפים למניין עשרה ונכללים בשכינה, וכן ישראל בגימטריה קטנה 10. 

י' טבתטבת ע'י'ישראל
קבורתוטבעת= 10= 10

לאחר 70 יום מפטירתו.

ע' = 70, וכמניין סוד.
כחשבון מניין, ואמצע שכ-י-נה, ובכללות י' ספירות.היוצא בגימטריה קטנה.כחשבון מניין.

ורמז אותיות יעקב – אות י' כנגד י' טבת, אות ע' כנגד ע' ימים, אות ק' = 100, כנגד 100 פעמים שלבן החליף את משכורתו והברכה שרתה אצל יעקב אבינו, וכן ק' בגימטריה פעמים נ', נ' שערי קדושה מכח יעקב אבינו, ונלחם עם עיקר נ' שערי טומאה, מה שיש בקדושה יש כנגד בצד הטומאה "זה לעומת זה עשה האלהים", אבל כח הקדושה מתגברת על כח הטומאה וכח הקדושה שביעקב אבינו שבר את כח הטומאה, אות ב' = 2, כנגד פעמיים נ' כנזכר, וכן פנימיות שבר.

יעקב
י טבתע' ימיםק' פעמיים נ'ב = 2

יום קבורתו

מפטירתו עד קבורתו
נ' שערי קדושה, וכנגדנ' שערי טומאה.כנגד פעמיים נ' כנזכר.

כידוע יעקב אבינו נאבק עם המלאך שרו של עשו, ויש לחדש – שבר אותיות שר ב'  שר הוא שרו של עשו והאות ב' כנגד פעמיים נ' כנזכר.

והמלאך כידוע נתן מכה עם רגלו ליעקב אבינו ב"גיד הנשה", ונאמר: "על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה וכו', (בראשית ל"ב – ל"ג).

גיד לרמז על שס"ה גידים שהם כנגד שס"ה מצוות "לא תעשה", ומצוות "לא תעשה" הם בגדר האסור ולאחר חטא "עץ הדעת" נוצר אסור (חוץ מגדר מותר שהיה לפני החטא), ובחיר האבות יעקב אבינו בא לעיקר תיקון אדם הראשון לתקן השתלשלות אסור.

כי רמ"ח אברים כנגד רמ"ח מצוות "עשה" והם בגדר מותר והם כנגד אברהם בגמטריא רמ"ח וכן אברהם אותיות אבר מה, אבר לרמז על האברים, מה בגימטריה אדם לרמז על תחילת התיקון של אדם הראשון דרך האבות הקדושים. 

אב-ר ברמז אב תחילת התיקון א' ב', ג-יד ברמז ג' כנגד האב השלישי והוא יעקב אבינו. 

ויש לחדש – מזל גדי אותיות גיד רמז ל"גיד הנשה".

וברמז גדי – ג' אבות, ד' אמהות, י' כמניין עשרה מישראל שהם כמניין י' ספירות ונחשבים למניין כנזכר.

או יאמר רמז גדי –  י"ג שבטים, שיצאו מ-ד' = 4 אמהות, כידוע ברמז ברזלבלהה רחל, זלפה לאה, (וישנם י"ב שבטים אך בתוספת השבטים מנשה ואפרים שנחשבים שניהם כשבט אחד נוסף, ישנם סך הכל 13 שבטים).

כוכב החודש "שבתאי" ברמז אותיות יעקב ישראל בן של יצחק אבינו, ישראל שמו השני של יעקב אבינו כידוע.

וכן העיד יעקב אבינו "כה אמר י' ואחר עד עתה" = ופירש"י – 'ותרי"ג מצוות שמרתי', אף על פי שלבן עיקב את יעקב אבינו בביתו כעשרים שנה ועבר כל מה שעבר והיתל בו שהחליף משכורתו "עשרת מונים", יוצא לחשבון עשר כפול עשר העולה ל-מאה פעמים, (בראשית ל"א – ז').

יש לחדש – שבתאי כמניין תרי"ג ק', תרי"ג לרמז על 'תרי"ג מצוות שמרתי', ק' כמניין 100 פעמים שהחליף את משכורתו.

תרי"גק'שבתאי
613+100= 713
'תרי"ג מצוות שמרתי'החליף משכורתו "עשרת מונים"שם כוכב חודש טבת

ובכל אלו יעקב אבינו עשה תיקונים כי תרי"ג מצוות כידוע ליודעי ח"ן לצורך תיקון האדם העליון, ומאה פעמים שלבן החליף את משכורתו של יעקב אבינו כידוע שעשה בצאן תיקונים ובירורי נשמות המגולגלות בהם ונמצא שתיקן כללות האדם בשתי בחינות אלו, "עשרת מנים" כנגד 10 ספירות שכל אחד מהם כלול מ-10 ספירות היוצא לחשבון 100.

מובא בשפת אמת – "ויצא יעקב מבאר שבע" (בראשית כ"ח – י'), "שבע" כנגד השבת כי הצדיק כנגד השבת, והשבת כנגד ארץ ישראל (כי שאר הארצות כנגד ימות החול), ויעקב אבינו לקח איתו את אלופו של עולם מארץ ישראל אל חוץ לארץ.ויש לרמז – הכוכב שבתאי ברמז שבת ארץ ישראל.

]]>
מעלת הצדיקים שבזכותם נס חנוכה https://hohmat-habria.co.il/?p=1226 Wed, 23 Nov 2022 06:58:14 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1226
]]>
פדיון נפש – כסלו https://hohmat-habria.co.il/?p=1223 Wed, 23 Nov 2022 00:51:06 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1223 ]]> פדיון נפש ברשבי הקדוש https://hohmat-habria.co.il/?p=1220 Wed, 23 Nov 2022 00:50:07 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1220

]]>
רמזי חודש כסלו https://hohmat-habria.co.il/?p=1216 Tue, 15 Nov 2022 16:08:38 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1216 רמזי חודש כסלו לקריאה »

]]>
ורמזי קדושת השבת

כידוע כסלו נוטריקון כיס לב צריך לפתוח את הכיס ואת הלב, מדוע נרמז קודם כיס ואחר כך לב. יש לחדש בכדי לרמז שגם אם יפתח הכיס קודם שיפתח הלב, עצם פתיחת הכיס תגרום פתיחת הלב.

נקדים: היוונים כידוע גזרו גזירות רבים בניסיון לעקור את היהדות ח"ו וכו'

מסופר על היהודים הקדושים שלא רצו להילחם ביום השבת, בכדי לא לחלל את השבת והתחבאו במערות ושם שמרו את השבת וקיימו את המצוות בסתר, והיוונים באו עליהם דווקא ביום השבת ומצאו מערה גדולה ובו היו כאלף יהודים קדושים והיוונים אמרו צאו וקיימו את מצוות המלך וישבתם בטח ויאמרו היהודים לא נצא כי את דבר המלך לא נעשה ואת השבת לא נחלל ויגשו אל המערה ויערכו כלי מלחמה לקראתה והאנשים במערה לא הרימו את ידיהם לירות אבן או לסכור את פי המערה בכדי לא לחלל השבת כלל ויאמרו להם שמים וארץ יעידו כי בזדון הרגנוהו, נמותה הפעם בנקיון כפינו וכו' ויהרגו כל אשר במערה כאלף איש, (מתומצת ומבואר מספר המכבים ח"ב). 

בזכות היהודים שמסרו נפש על קדושת השבת נעשה כל נס ההצלה של חנוכה.

נקדים: לכל חודש וחודש שבמעגל השנה, יש את המזל של אותו החודש, וכן את הכוכב השולט באותו החודש.

מזל חודש כסלו מזל קשת וכוכב החודש כוכב צדק.

קשת ברמז קדושת שבת, לרמז על שמירת קדושת השבת כנזכר לעיל ובזכותה נס החנוכה.

וכן קשת ירמז שהקדושים לא ירו חץ מקשת ביום השבת חץ שבת בגימטריה קשת.

קשתחץשבת
800  =98+702

השבת שהוא היום השביעי ירמז על הגאולה אלף השביעי הנקרא יום שכולו שבת, ובזכות שמירת השבת בשלימות יזכו למשיח בן דוד לגאולה ברחמים, וכן הצדיק בכללות כנגד השבת ודוד המלך כנגד ספירת המלכות שכנגד היום השביעי – השבת.

חץ7 פעמים דודדוד
98 =98 =14 =

ויש לחדש – חץ כמניין 7 פעמים דוד.

והרמז: 7 פעמים כנגד היום השביעי – השבת, דוד כנגד המלכות שכנגד היום השביעי כנזכר.

וכידוע קין הרג את הבל וכו' ורק לאחר שבע דורות, למך שהיה עוור כשיצא לצוד בעזרת תובל קין, ירה חץ והרג בשוגג את קין, ואז סיפק בידיו מצער והרג גם את תובל קין.

ומובא בכתבי האר"י (שער הגלגולים) שדוד המלך יצא משורש קין.

ויש לרמז – שבע דורות כמניין המלכות שהיא השביעית לספירות, ודוד כנגד המלכות, 7 פעמים דוד כמניין חץ כנזכר לעיל.

ומובא בגמרא אמר ר' יוחנן בשם רשב"י אם ישראל ישמרו שתי שבתות מיד הם נגאלים, (שבת קי"ח – ב').

ויש לחדש – 2 פעמים 7 בגימטריא דוד, לרמז על שתי שבתות , שהרי כל שבת משפיע קדושה על ימות החול של אותו שבוע.

דודפעמים 7שתי  שבתות
= 14    = 14      = 14

'קשת' 'צדק' עם האותיות בגימטריה 1000 כמניין אלף הצדיקים שבמערה.

סך הכלעם האותיותצדקקשת
1000 =6+194+800

ומרמז – שאותם אלף הצדיקים הם המזל שמזיל את שורש השפע של החודש, כשם שהמזל מזיל את השפע, כך הצדיקים מזילים את שורש השפע והם מעל המזל, וכשם שהכוכבים שולטים על החודש כך הצדיקים שולטים על המזלות והצדיקים השורש לכל השפע בעולמות.

וכן כוכב 'צדק' מלשון צדיקים, לרמז על כאלף הצדיקים שבמערה.

ובזכות אותם אלף צדיקים וקדושים אלו פעלו בשמים את נס החנוכה וכמו שאמרו שמים וארץ יעידו על מותם בזדון כמובא לעיל, והרמז: שכך פעלו בשמים ובארץ והם השורש להמשכת האור של חנוכה שהחל בחודש כסלו כ"ה בחודש כמניין כה השכינה הקדושה.  

בשם הבעש"ט שבחנוכה החל התנוצצות אורו של משיח.

בבחינת: האור שמדליקים בחנוכה התנוצצות האור, בבחינת "מוסיף והולך".

ואמרו חז"ל: "בניסן נגאלו" בגאולה הראשונה ממצרים, "ובניסן עתידים להיגאל" בגאולה השניה גאולת עולם, (ראש השנה י' – ב').

ומובא במדרש אליהו הנביא יעורר ויחזיר את עם ישראל בתשובה ויוריד רוח תשובה ממרום שלושה ימים קודם הגאולה, בכדי לזכות את כל עם ישראל לגאולה, שיספיקו לחזור בתשובה קודם הגאולה.

ומהיכן ניצוץ האור שעם ישראל חוזרים בתשובה ?

ויש לחדש שהתנוצצות אור היהודי בבחינת התנוצצות האור מנרות חנוכה מבחינת "מוסיף והולך", כשם שמדליקים האור במדריגה מיום ליום מוסיף והולך, כך קודם כל מגלים את ניצוץ האור הראשון שטמון בכל יהודי וכשם שמוסיפים אור מיום ליום שלב אחר שלב בשמונה ימים, כנגד המספר 8 מעל הטבע, (המספר 7 בטבע, כי 7 כנגד שבעת ימי השבוע, המספר 8 מעל השבוע שהוא 7 ימים ומתעלה למעלה הטבע), וכך היהודי זוכה לעלות מדריגה אחר מדריגה עד שמתעלה מעל הטבע ועל ידי זוכה לחזור בתשובה שלמה.

וכן מזל קשת בגמטריה קטנה 8 לרמז על 8 נרות חנוכה. 

קשתסך הכל
1+ 3+ 4= 8

כסלו בגימטריה ינון.

כסלו עם האותיות בגימטריה אליהו הנביא.

אליהו הנביאעם האותיותכסלוינון
120 =4 +116116

לרמז: שאליהו הנביא יחזיר בתשובה את עם ישראל לפני הגאולה, בבחינת: התנוצצות האור של חנוכה כנזכר לעיל, והמשיח ינון שמו כידוע, ועיקר המזל הרוחני של חודש כסלו והמשכת האור הרוחני בזכות חנוכה, כי הדלקת הנר הוא הדלקת האור בתוך החושך ולכן הוא "פרסומא ניסא".

]]>
רמזי חודש כסלו https://hohmat-habria.co.il/?p=1212 Sun, 06 Nov 2022 15:57:08 +0000 https://hohmat-habria.co.il/?p=1212 רמזי חודש כסלו לקריאה »

]]>
ורמזי קדושת השבת

כידוע כסלו נוטריקון כיס לב צריך לפתוח את הכיס ואת הלב, מדוע נרמז קודם כיס ואחר כך לב. יש לחדש בכדי לרמז שגם אם יפתח הכיס קודם שיפתח הלב, עצם פתיחת הכיס תגרום פתיחת הלב.

נקדים: היוונים כידוע גזרו גזירות רבים בניסיון לעקור את היהדות ח"ו וכו'

מסופר על היהודים הקדושים שלא רצו להילחם ביום השבת, בכדי לא לחלל את השבת והתחבאו במערות ושם שמרו את השבת וקיימו את המצוות בסתר, והיוונים באו עליהם דווקא ביום השבת ומצאו מערה גדולה ובו היו כאלף יהודים קדושים והיוונים אמרו צאו וקיימו את מצוות המלך וישבתם בטח ויאמרו היהודים לא נצא כי את דבר המלך לא נעשה ואת השבת לא נחלל ויגשו אל המערה ויערכו כלי מלחמה לקראתה והאנשים במערה לא הרימו את ידיהם לירות אבן או לסכור את פי המערה בכדי לא לחלל השבת כלל ויאמרו להם שמים וארץ יעידו כי בזדון הרגנוהו, נמותה הפעם בנקיון כפינו וכו' ויהרגו כל אשר במערה כאלף איש, (מתומצת ומבואר מספר המכבים ח"ב).

בזכות היהודים שמסרו נפש על קדושת השבת נעשה כל נס ההצלה של חנוכה.

נקדים: לכל חודש וחודש שבמעגל השנה, יש את המזל של אותו החודש, וכן את הכוכב השולט באותו החודש.

מזל חודש כסלו מזל קשת וכוכב החודש כוכב צדק.

קשת ברמז קדושת שבת, לרמז על שמירת קדושת השבת כנזכר לעיל ובזכותה נס החנוכה.

וכן קשת ירמז שהקדושים לא ירו חץ מקשת ביום השבת חץ שבת בגימטריה קשת.

קשתחץשבת
800  =98+702

השבת שהוא היום השביעי ירמז על הגאולה אלף השביעי הנקרא יום שכולו שבת, ובזכות שמירת השבת בשלימות יזכו למשיח בן דוד לגאולה ברחמים, וכן הצדיק בכללות כנגד השבת ודוד המלך כנגד ספירת המלכות שכנגד היום השביעי – השבת.

ויש לחדש – חץ כמניין 7 פעמים דוד.

חץ7 פעמים דודדוד
9898 =14 =

והרמז: 7 פעמים כנגד היום השביעי – השבת, דוד כנגד המלכות שכנגד היום השביעי כנזכר.

וכידוע קין הרג את הבל וכו' ורק לאחר שבע דורות, למך שהיה עוור כשיצא לצוד בעזרת תובל קין, ירה חץ והרג בשוגג את דין, ואז סיפר בידיו מצער והרג גם את תובל קין.

מובא בשער הגלגולים שדוד המלך יצא משורש קין.

ויש לרמז – שבע דורות כמניין המלכות שהיא השביעית לספירות, ודוד כנגד המלכות, 7 פעמים דוד כמניין חץ כנזכר לעיל.

ומובא בגמרא אמר ר' יוחנן בשם רשב"י אם ישראל ישמרו שתי שבתות מיד הם נגאלים, (שבת קי"ח – ב').

ויש לחדש – 2 פעמים 7 בגימטריא דוד, לרמז על שתי שבתות , שהרי כל שבת משפיע קדושה על ימות החול של אותו שבוע.

דודפעמים 7שתי    שבתות
      = 14    = 14      = 14

'קשת' 'צדק' עם האותיות בגימטריה 1000 כמניין אלף הצדיקים שבמערה.

סך הכלעם האותיותצדקקשת
1000 =6+194+800

ומרמז – שאותם אלף הצדיקים הם המזל שמזיל את שורש השפע של החודש, כשם שהמזל מזיל את השפע, כך הצדיקים מזילים את שורש השפע והם מעל המזל, וכשם שהכוכבים שולטים על החודש כך הצדיקים שולטים על המזלות והצדיקים השורש לכל השפע בעולמות.

וכן כוכב 'צדק' מלשון צדיקים, לרמז על כאלף הצדיקים שבמערה.

ובזכות אותם אלף צדיקים וקדושים אלו פעלו בשמים את נס החנוכה וכמו שאמרו שמים וארץ יעידו על מותם בזדון כמובא לעיל, והרמז: שכך פעלו בשמים ובארץ והם השורש להמשכת האור של חנוכה שהחל בחודש כסלו כ"ה בחודש כמניין כה השכינה הקדושה.  

בשם הבעש"ט שבחנוכה החל התנוצצות אורו של משיח.

בבחינת: האור שמדליקים בחנוכה התנוצצות האור, בבחינת "מוסיף והולך".

ואמרו חז"ל: "בניסן נגאלו" בגאולה הראשונה ממצרים, "ובניסן עתידים להיגאל" בגאולה השניה גאולת עולם, (ראש השנה י' – ב').

ומובא במדרש אליהו הנביא יעורר ויחזיר את עם ישראל בתשובה ויוריד רוח תשובה ממרום שלושה ימים קודם הגאולה, בכדי לזכות את כל עם ישראל לגאולה, שיספיקו לחזור בתשובה קודם הגאולה.

ומהיכן ניצוץ האור שעם ישראל חוזרים בתשובה ?

ויש לחדש שהתנוצצות אור היהודי בבחינת התנוצצות האור מנרות חנוכה מבחינת "מוסיף והולך", כשם שמדליקים האור במדריגה מיום ליום מוסיף והולך, כך קודם כל מגלים את ניצוץ האור הראשון שטמון בכל יהודי וכשם שמוסיפים אור מיום ליום שלב אחר שלב בשמונה ימים, כנגד המספר 8 מעל הטבע, (המספר 7 בטבע, כי 7 כנגד שבעת ימי השבוע, המספר 8 מעל השבוע שהוא 7 ימים ומתעלה למעלה הטבע), וכך היהודי זוכה לעלות מדריגה אחר מדריגה עד שמתעלה מעל הטבע ועל ידי זוכה לחוזר בתשובה שלמה.

וכן מזל קשת בגמטריה קטנה 8 לרמז על 8 נרות חנוכה.

כסלו עם האותיות בגימטריה אליהו הנביא.

אליהו הנביאעם האותיותכסלו
120 =4 +116

לרמז: שאליהו הנביא יחזיר בתשובה בבחינת: התנוצצות האור של חנוכה כנזכר לעיל, ועיקר המזל הרוחני של חודש כסלו והמשכת האור הרוחני בזכות חנוכה, כי הדלקת הנר הוא הדלקת האור בתוך החושך ולכן הוא "פרסומא ניסא".

]]>